هفته پایانی لیگ برتر فوتبال؛

هت تریک قهرمانی پرسپولیس در جم/ سپاهان و استقلال سهمیه آسیا گرفتند/ سقوط سپیدرود به لیگ دسته یک+جدول

تیم فوتبال پرسپولیس قهرمان رقابت های لیگ برتر هجدهم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته پایانی رقابت های لیگ برتر هجدهم با برگزاری 8 دیدار از ساعت 21:30 امشب (پنجشنبه) آغاز شد. تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر مقابل پارس جنوبی به قهرمانی در رقابت های لیگ برتر هجدهم دست یافت. سپاهان با پیروزی دو بر صفر مقابل استقلال خوزستان نایب قهرمان شد. تیم فوتبال استقلال با برد دو بر یک مقابل سپیدرود رشت به مقام سوم رسید.

پارس جنوبی جم صفر - پرسپولیس یک

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (محسن ربیع‌خواه از دقیقه ۶۸)، مهدی ترابی (امید عالیشاه از دقیقه ۹۲)، ماریو بودیمیر (شایان مصلح از دقیقه ۸۸) و علی علیپور.

ترکیب پارس جنوبی جم: رحمان احمدی، حامد نورمحمدی، مجتبی لطفی، سعید محمدفرد، سید محمد ستاری (فریبرز گرامی از دقیقه ۸۸)، میثم‌نقی‌زاده، حسین پورامینی، روح‌الله سیف‌اللهی (متین کریم‌زاده از دقیقه ۷۷) شهرام گودرزی، محمد نوری (مجید علی‌یاری از دقیقه ۵۷) و میرهادی میرجوان.

نیمه اول/ پارس جنوبی 0 - پرسپولیس 1

تا دقیقه ۱۰ مسابقه با اینکه صحنه حساسی به وجود نیامد اما بازیکنان دو تیم بازی را پر شور و حرارت دنبال می‌کنند. بازی در این دقایق بیشتر در اختیار میزبان مسابقه بود و آن‌ها در لحظاتی به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند.
بعد از این هم بازیکنان پرسپولیس نتوانستند از زیر فشار پارس خارج شوند و توپ در بیشتر دقایق بازی در اختیار تیم پارس و در زمین پرسپولیس بود.

دقیقه ۱۶: بازیکنان پرسپولیس با چند پاس سریع پشت محوطه جریمه پارس وارد محوطه جریمه شدند اما نتوانستند از این حمله سودی ببرند.

دقیقه ۱۹: میرهادی میر جوان، بازیکن پارس جنوبی با یک ضربه سر درون محوطه جریمه پرسپولیس، دروازه این تیم را تهدید کرد.

دقیقه ۲۴: محمد نوری، کاپیتان پارس جنوبی هم درون محوطه جریمه پرسپولیس یک ضربه سر زد که با اختلاف تقریباً زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از دقایق ابتدایی بازی که پارس جنوبی بازی بهتری به نمایش گذاشت و توپ و میدان را در اختیار داشت، پرسپولیسی‌ها جلو کشیدند و در دقیقه ۳۱ بازی موقعیت خطرناکی روی دروازه میزبان ایجاد کردند. در این صحنه، ضربه ایستگاهی سرخ‌ها در آستانه دروازه پارس جنوبی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۳۷، کرنر پارس‌ها در محوطه جریمه پرسپولیس خطرساز شد ولی مدافعان مهمان توپ را دور کردند.

دقیقه ۴۱: در یک رفت و برگشت، توپ پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید و او خیلی سریع توپ را به مقابل دروازه پارس فرستاد و ماریو بودیمیر با ضربه روی پا و سرضرب، گل حساسی را برای تیمش به ثمر رساند. این نخستین گل بودیمیر در لیگ برتر بود. او یک گل هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس زده است.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت تا این تیم تنها یک نیمه تا سومین قهرمانی پیاپی‌اش در لیگ برتر فاصله داشته باشد.

نیمه دوم/ پارس جنوبی0-پرسپولیس 1

۵ دقیقه ابتدایی این نیمه هم با فشار زیادی از جانب بازیکنان دو تیم دنبال شد و توپ دائماً بین هر دو تیم جا به جا می‌شد.

دقیقه ۵۱: شوت سیامک نعمتی را مدافع پارس جنوبی‌جم به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۶: شوت سرکش شهرام گودرزی با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: سیف‌الهی با عبور از یک بازیکن پرسپولیس از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما این شوت با برخورد به دیگر بازیکن پرسپولیس در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۷۰: علی علیپور در بیرون از محوطه جریمه پارس جنوبی‌جم صاحب توپ شد اما او را رحمان احمدی که از دروازه بیرون آمده بود سرنگون کرد. احمدی در این صحنه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۸۴،: پارس جنوبی به یک کرنر دست پیدا کرد. میثم نقی‌زاده توپ را به روی دروازه ارسال کرد اما این موقعیت برای میزبان سودی نداشت و داور خطای مهاجمان تیم جمی را اعلام کرد.

داور برای نیمه دوم بازی ۶ دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.

دقیقه ۹۳: در گوشه سمت چپ دروازه پارس جنوبی روی احمد نوراللهی خطا صورت گرفت. ضربه ایستگاهی به صورت کوتاه زده شد تا وقت بازی گرفته شود.

دقیقه ۹۵، علی علیپور در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه پارس جنوبی را باز کند.

برانکو و شاگردانش برای سومین بار پیاپی، قهرمانی لیگ برتر فوتبال را کسب کردند تا در این زمینه رکورد ویژه‌ای را به نام خود ثبت کنند.

سپاهان 2 - استقلال خوزستان صفر

ترکیب سپاهان: حسین پورحمیدی، مصطفی کیانی، محمدرضا شیرزادی، مهرداد پورابوالقاسم، ساسان شیرمردی، میثم کریمی، ایوب کلانتری (۷۷- زارع)، محمد شریفی، رضا نعامی، فرید امیری و امیرحسین باقرپور.

ترکیب استقلال خوزستان: پیام نیازمند، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محسن مسلمان (۵۳- مهرداد محمدی)، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، علی قربانی و کی‌روش استنلی.

نیمه اول / سپاهان 2 - استقلال خوزستان 0

نخستین حمله جدی این دیدار توسط سپاهان در دقیقه ۲ ایجاد شد. پاس بلند مسلمان به کی‌روش رسید که او با سینه توپ را برای علی قربانی کاشت اما شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

سپاهان تا دقیقه ۱۵ توپ و میدان را در اختیار داشت و حتی می‌توانست روی کار ترکیبی کیانی، کی‌روش و شهباززاده به گل برسد اما مهاجم سپاهان به توپ نرسید و گل نخست اصفهانی‌ها به ثمر نرسید. پس از این موقعیت باز هم کی‌روش فرصت داشت که روی اوت دستی پورقاز به گل برسد اما پورحمیدی مانع از باز شدن دروازه استقلال خوزستان شد.

حملات سپاهانی‌ها تا دقیقه ۲۵ ادامه داشت اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم در ضربات آخر مانع از گلزنی نماینده اصفهان شد. فرصت بعدی برای سپاهان در دقیقه ۲۷ رقم خورد؛ ارسال مسلمان روی سر کی‌روش نشست که ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

ارسال سجاد شهباززاده در دقیقه ۳۳ از سمت راست با شوت محکم کی‌روش استنلی همراه شد تا این بازیکن به شانزدهمین گل خود در لیگ هجدهم برسد. طلایی‌پوشان زاینده‌رود شش دقیقه بعد یعنی در دقیقه ۳۹ توسط مدافع وسط خود به گل رسیدند. باز هم یک ارسال از سمت راست توسط مهدی کیانی با ضربه سر زیبای پورقاز به گل دومطلایی‌پوشان تبدیل شد.

نیمه دوم/ سپاهان 2 - استقلال خوزستان 0

بازی تا دقیقه ۵۰ آرام دنبال شد و بی‌دقتی در پاس‌ها آخر باعث شد تا دو تیم به نتوانند گلزنی کنند.

علی رغم تلاش سپاهان برای به ثمر رساندن گل‌های بعدی، دو تیم تا دقیقه ۶۰ از باز کردن دروازه یکدیگر عاجز بودند و بازی با نتیجه ۲ بر صفر در جریان بود. نخستین حمله جدی استقلال خوزستان در دقیقه ۶۳ رقم خورد و شوت خطرناک ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه با واکنش زیبای نیازمند دفع شد.

بازی بعد از این موقعیت بدون افت‌و خیز دنبال شد و حملات نصفه و نیمه دو تیم به خطر جدی تبدیل نشد. واکنش‌های نیازمند و پورحمیدی باعث شده بود تا بازی تا دقیقه ۸۳ گل‌های بیشتری نداشته باشد.

تلاش‌ها دو تیم تا پایان بازی سودی نداشت و سپاهان با برتری دو گله مقابل استقلال خوزستان با ۵۸ امتیاز به نایب‌قهرمانی لیگ هجدهم رسید. استقلال خوزستان هم با ۱۲ امتیاز با لیگ برتر وداع کرد.

ماشین‌سازی‌تبریز یک - پدیده شهرخودرو 2
گل: محمدحسین کنعانی‌زادگان (54) برای ماشین سازی و حسین مهربان (17) و یونس شاکری (71) برای پدیده
داور: محمدرضا اکبریان
کارت زرد: صادق رضانیا از ماشین‌سازی و اکبر صادقی از پدیده

استقلال 2 - سپیدرود رشت 1

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، وریا غفوری، روزبه چشمی، علی کریمی، پاتوسی (داریوش شجاعیان ۷۰)، مهدی قائدی، روح‌الله باقری (منشا ۷۹) و مرتضی تبریزی (خسرو حیدری ۶۰).

ترکیب سپیدرود: کوروش ملکی، میثم فردوسی، میثم تهیدست (حسین ابراهیمی ۴۵)، میلاد شیخ سلیمانی، محمد بلبلی، میلاد قربان زاده، هومن ربیع زاده، مهرداد بایرامی، حسین شنانی (محمد غلامی ۶۹)، لوکا نوزادزه و ابراهیم لطفی.

برای استقلال مهدی قائدی در دقیقه ۶ و مرتضی تبریزی در دقیقه ۲۳ گلزنی کردند. تک گل سپیدرود را هم مهرداد بایرامی  در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

نیمه اول / استقلال 2 - سپیدرود رشت 0

در ابتدای این نیمه استقلال کاملا بر بازی سوار بود و در دقیقه ششم روی کار ترکیبی به گل رسید. نفوذ پاتوسی و کار ترکیبی استقلالی‌ها با شوت قائدی همراه شد و بعد از دفع ناقص توپ توسط دروازه‌بان سپیدرود، دوبار توپ مقابل قائدی قرار گرفت و او با یک شوت حساب کار را یک بر صفر به سود استقلال کرد.

در ادامه بازهم استقلالی‌ها فرصت خوبی برای گلزنی در دقیقه شانزده داشتند ولی ضربه سر روح الله باقری را دروازه بان سپیدرود به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۲۳ این بازی پاس روح‌الله باقری به تبریزی با شوت مهاجم استقلال همراه شد تا استقلال دو بر صفر از حریفش پیش بیافتد.

در ادامه این بازی بازهم این استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و بازیکنان این تیم یکی دو فرصت خوب را هم بدست آوردند ولی نتوانستند به گلی دست پیدا کنند تا این بازی در نیمه اول با برتری دو بر صفر استقلال به پایان برسد.

نیمه دوم/ استقلال 2 - سپیدرود رشت 1

در نیمه دوم بازهم استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و فرصت‌های متعدد گلزنی توسط بازیکنان این تیم از دست رفت.

از جمله این فرصت‌ها، موقعیت خوب پاتوسی در دقیقه ۶۵ بود که در مصافی تک به تک به دروازه‌بان سپیدرود قرار داشت ولی نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند.

در دقیقه ۷۳ هم علی کریمی در موقعیت خوبی برای شوت زنی قرار داشت ولی توپ او راهی اوت شد.

در دقیقه ۷۸ هم روح الله باقری از روی یک ضربه ایستگاهی تلاش کرد برای استقلال گل بزند ولی توپ او را هم ملکی دروزاه‌بان سپیدرود راهی کرنر کرد.

در ادامه این دیدار بازیکنان استقلال تلاش زیادی کردند تا به گل برسند اما درخشش ملکی دروازه‌بان سپیدرود در ناکام ماندن آبی‌ها موثر بود تا این در دقیقه ۹۰ مهرداد بایرامی در مصاف تک به تک با حسینی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. با این‌حال شاگردان دست‌نشان فرصت کافی برای زدن گل تساوی را نداشتند تا این مصاف با حساب دو بر یک به سود استقلال به پایان برسد و آبی‌های پایتخت لیگ هجدهم را با عنوان سومی به پایان برسانند.

سایپا صفر - صنعت نفت آبادان 3
گل: طالب ریکانی (59)، سید فاخر تهامی (83) و عقیل کعبی (2+90)
داور: یاسر همرنگ
کارت زرد: آرمان رمضانی و رضا اسدی از سایپا وعقیل کعبی از صنعت نفت آبادان
- آرمان رمضانی در دقیقه 37 یک ضربه پنالتی را برای سایپا از دست داد.

نفت‌ مسجدسلیمان 2 - ذوب‌آهن 2
گل: حکیم نصاری (32-پنالتی) و برای مجتبی بیژن (66) نفت مسجدسلیمان و مهران درخشان مهر (23) و اوساگونا (3+90)  برای ذوب‌آهن
داور: مهدی سیدعلی
نساجی مازندران 2 - پیکان صفر
گل: مجتبی ممشلی (12)، سجاد آشوری (90)
داور: سیدرضا مهدوی
کارت زرد: محمد آبشک و احسان قهاری از نساجی

فولاد 2 - تراکتورسازی 2
گل: لوسیانو پریرا (38 و 90) برای فولاد و اکبر ایمانی (54) و اشکان دژاگه (80) برای تراکتورسازی
داور: پیام حیدری
کارت زرد: لوسیانو پریزا و اوکاهوشی از فولاد، محمد طیبی و مهدی مهدی‌پور از تراکتورسازی

جدول رده بندی لیگ برتر هجدهم

500

دیدگاه تان را بنویسید