در گفت و گو با جی پلاس؛

ویلموتس گزینه مناسبی برای تیم ملی ایران است؟/ نظر بازیکن سابق شارلوا بلژیک درباره مارک

مربی ایرانی فعال در فوتبال آمریکا معتقد است در شرایط کنونی ویلموتس با عقد قرارداد مناسب، می تواند گزینه خوبی برای هدایت تیم ملی ایران باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رسانه های بلژیکی هر روز ابعادی جدیدی از توافق مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران را فاش می کنند. بنا بر ادعای یک سایت بلژیکی، ویلموتس با دستمزد سالانه 1.5 میلیون دلار تا جام جهانی هدایت ایران را بر عهده خواهد داشت و دو دستیار خارجی و یک دستیار ایرانی که احتمالا جواد نکونام است، به او کمک خواهند کرد.

این سایت اعدا کرده که وکیل ویلموتس و مهدی تاج در ترکیه همدیگر را دیدار کردند و توافق های لازم انجام شده و بر همین اساس سرمربی سابق بلژیکی راهی ایران خواهد شد.

داریوش یزدانی، هافبک لژیونر سال های دور استقلال که به بایرلورکوزن و شارلوا بلژیک منتقل شده بود، از فوتبال بلژیک شناخت دارد. سرمربی ایران فعال در فوتبال آمریکا درباره احتمال حضور ویلموتس روی نیمکت ایران صحبت کرد.  

داریوش یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره شناختش از ویلموتس می گوید: او در دوران فوتبالش بازیکن معروفی در بلژیک بود و به واسطه همین سابقه به سرعت تبدیل به سرمربی تیم های استاندارد لیژ و سنت ترویدن شده است اما در نخستین سال های حضورش روی نیمکت مربیگری کارنامه خوبی نداشت تا اینکه چون ستاره ملی بلژیک بود، به عنوان دستیار در تیم ملی کشورش استخدام شد.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: ویلموتس بعد از چند فصل فعالیت به عنوان دستیار، به سرمربی تیم ملی کشورش تبدیل شده است. زمانی که او به عنوان سرمربی بلژیک معرفی شد، مقارن بود با ظهور ستاره های کنونی بلژیک که امروز آن ها را به بهترین تیم ملی دنیا در رنکینگ جهانی تبدیل کردند و ستاره های بلژیک در بهترین تیم های دنیا بازی می کنند.

او درباره نقش ویلموتس در شکوفایی بلژیک یادآور شد: او به عنوان سرمربی تیم ملی بلژیک نقشی در رشد این بازیکنان نداشت بلکه باید از این بازیکنان در تیم ملی استفاده می کرد که در نخستین تورنمنت یعنی در جام جهانی 2014 اولین افتخار این نسل فوتبال بلژیک را رقم زد و توانست تا مرحله یک چهارم نهایی پیش برود و در نهایت به نایب قهرمان جهان بود.

یزدانی تاکید کرد: به نظرم عملکرد او در نخستین تجربه بین المللی نسل جدید فوتبال بلژیک با وجود راه نه چندان سختی که داشتند، بد نبود ولی او در ادامه و در یورو 2016 هم برابر شگفتی ساز جام ناکام ماند تا بلژیکی ها روبرتو مارتینز را به عنوان سرمربی انتخاب کنند که عملکرد بسیار خوبی با این تیم داشت و آن ها سوم جهان شدند.

بازیکن سابق تیم ملی درباره توافق ویلموتس با تیم ملی ایران می گوید: بدون شک ویلموتس تجربه کی روش را ندارد و در مدت زمان فعالیتش در تیم ملی ساحل عاج هم دستاوردی نداشت و در یک سال و نیم اخیر بیکار بوده است اما نمی توان به طور کلی او را گزینه نامناسبی دانست. در هر حال او مربی ای است که در دوران بازیگری رزومه خوبی داشته و در عرصه مربیگری هم هدایت یکی از بهترین تیم های دنیا را عهده دار شد.

او متذکر شد: مهم ترین موضوع این است که ما می توانیم مبلغ قرارداد را تا حدودی کاهش دهیم. البته دستمزد مربیان و بازیکنان در تمام جهان افزایش داشته و نمی توان قرارداد او را با چهار، پنج سال قبل مقایسه کرد. شاهد هستید که کی روش هم با رقمی بسیار بیشتر نسبت به دوره همکاری با ایران به کلمبیا پیوسته است.

یزدانی با مشکلات کنونی در راه عقد قرارداد با مربیان خارجی اشاره کرد و گفت: به علت سیاه نمایی های صورت گرفته درباره کشورمان، تصویر خوبی از ایران وجود ندارد و مربیان باید حداقل یک بار به ایران بیایند تا متوجه این مطالب نادرست شوند. به همین علت برخی ها حاضر نیستند پای میز مذاکره هم بیایند. معتقدم ویلموتس گزینه بدی در شرایط کنونی نیست اما بستگی دارد چطور با او قرارداد ببندیم.

وی در واکنش به این که قرارداد ویلموتس به صورت مرحله به مرحله و قید دریافت غرامت در صورت ناکامی با ایران بسته شود، گفت: این موضوع بستگی به طرفین دارد. ولی اگر این اتفاق بیافتد به نفع ایران است و ما می توانیم برداشت لازم را از این قرارداد ببریم.

اخبار مرتبط؛ 

مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران به توافق رسید؟

جزییات تازه از قرارداد ویلموتس/ هزینه ایی حدود 100 میلیارد تومان برای سه سال!

سوابق مارک ویلموتس + تصاویر / مربی جوان اما نه چندان موفق!

 

دیدگاه تان را بنویسید