life

آذری جهرمی خبر داد؛

معاون وزیر ارتباطات گفت: تمامی شرکتها و اپراتورهای اینترنتی ۵ درصد کم فروشی در حجم بسته‌های اینترنتی داشته اند.

به گزارش جی پلاس، حسین فلاح جوشقانی گفت: بررسی‌های رگولاتوری درباره کم‌فروشی اینترنت نشان می‌دهد در حوزه ارتباطات ثابت بین ۵ تا ۸ درصد اختلاف و مغایرت در ارائه حجم بسته‌های اینترنتی درخواستی مشترکان وجود دارد.

فلاح جوشقانی افزود: بر همین اساس تمامی شرکتها تا ۵ درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان‌های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در استان همدان تا ۸ درصد کم‌فروشی داشته‌اند و باید فرایندهایشان را اصلاح و بهینه‌سازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: شرکتها درباره ۵ درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانندسرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند که این دلایل ارتباطی به مشترکان نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکان و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکان جبران کنند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه موضوع کم‌فروشی به هر یک از اپراتورها تذکر داده شده است، افزود: رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت می‌کند و مشترکان در صورت مشاهده تخلف در زمینه کم‌فروشی اینترنت می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت www.۱۹۵.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.

 

کدخبر: 1181052 منبع: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
ارسال نظر

اخبار مرتبط
موضوعات داغ