گزارش جی پلاس؛

مراسم تشییع پیکر خشایار الوند با حضور هنرمندان+ تصاویر

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد خشایار الوند نویسنده سریال‌های طنز تلویزیون دقایقی پیش با حضور مردم و هنرمندان در مقابل خانه سینما آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس، مراسم تشییع پیکر هنرمند فقید خشایار الوند نویسنده سریال تلویزیونی پایتخت، با حضور جمع کثیری از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

عزت الله ضرغامی،محسن امیریوسفی، بهروز رضوی، همایون اسعدیان، سروش صحت، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، بهروز شعیبی، مجید مظفری، سیروس الوند، نسرین نصرتی، امیر مهدی ژوله، علیرضا شجاع‌نوری، سید جواد هاشمی‌، سیاوش مفیدی، ریما رامین فر ، کیومرث پوراحمد و مجتبی جباری از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

کامران ملکی یکی از اعضای خانه سینما،  در ابتدای این مراسم گفت: امروز روز سختی برای اهالی سینماست. امروز یکی از روز‌های بد برای جامعه فیلمنامه‌نویسان ایران است و یکی از روز‌های ناخوشایند برای تماشاگران آثار خشایار الوند. هیچ کس انتظار نداشت که خشایار الوند به این زودی جمع ما را ترک‌کند. هیچ کس انتظار نداشت که در روز‌های آخر سال خشایار الوند را از دست بدهیم؛ مردی که در سخت‌ترین روز‌های عمرش لبخند روی لب‌هایمان می‌آورد.

کیومرث پوراحمد:  خشایار الوند تلخی‌های روزمره زندگی را ندید

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون، در ادامه خود را از بین ازدحام جمعیت به جایگاه سخنرانی رساند و بیان کرد: من خشایار را نمی‌شناختم و او را زیاد ندیده بودم. من خشایار را با سریال «پایتخت» شناختم. خشایار الوند سال‌ها مردم را خنداند و تلخی‌های روزمره زندگی را ندید و مخاطبان خود را خوشحال کرد.

بابک صحرایی شاعر و ترانه سرا هم در این مراسم اظهار کرد: چه داغی بالاتر از اینکه مردی از تبار لبخند ما را ترک کرد. امروز ما به سوگ کسی نشستیم که سناریوی فیلم‌ها و سریال‌هایی را نوشت که خنده بر لبان ما آورد. این حجم از مردمی که امروز اینجا آمدند نشان می‌دهد که مردم هنرمندان حقیقی خود را می‌شناسند. خشایار الوند حتما جایگزینی ندارد و ما این اطمینان را داریم که خشایار الوند در آغوش خداوند جای گرفته است.

بهروز رضوی: کسی چهره خشایار را بدون خنده به یاد نمی آورد

بهروز رضوی دوبلور پیشکسوت در ادامه گفت: داغ کسی را دیدیم که سالیان سال باعث و‌ بانی خنده‌های ما بود؛ او سلطان خنده بود. تا حالا کسی چهره خشایار را بدون خنده ندیده است و کسی این چهره را بدون خنده به یاد نمی آورد.

وی افزود: خشایار الوند در دامن سینما بزرگ شد و همه خاطرات خوبی از او و آثارش دارند. باور می‌کنید وقتی این حادثه رخ داد، به فکر عید و شادی امسال ما بود‌؟! او به فکر معیشت و مشکلات دنیا نبود؛ از بس به مردم فکر کرد، زیر بار این دغدغه جان باخت. کسی دست اجل را نمی‌بیند و وقتی بخواهد فردی را ببرد، کسی جلودارش نیست.

ضرغامی: خشایار اهل شاد کردن و نشاندن لبخند بر لبان مردم بود

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما، هم در این مراسم حاضر شد و بیان کرد: هرچه فکر می‌کنم برای الوند کلمه مرحوم را به کار برم، دلم نمی‌آید. او تا یکی دو روز قبل برای شاد کردن دل مردم کار می‌کرد و هیچ کس باور نمی کند، امروز در میان ما نباشد و ما از خاطراتش بگوییم.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره زنده بودن مردگان ادامه داد: امروز ما در کمال ناباوری دور هم جمع شدیم تا یاد یکی از مردان بزرگ کشور را زنده نگه داریم. خشایار اهل شاد کردن و نشاندن لبخند بر لبان مردم بود. هیچ کاری بالاتر از سرگرم کردن و خنداندن مردم نیست. دل شاد کردن کم نیست. خشایار الوند یک هنرمند با سلیقه، خوش ذوق و آشنا به کار تیمی بود.

همچنین عبدالله اسفندیاری، فیلمنامه‌نویس نیز در سخنانی اظهار کرد: او از ستون‌های کانون فیلمنامه نویسان و فردی دلگرم‌کننده بود. پیام درگذشت او بسیار تکان دهنده بود. من از طرف کانون فیلمنامه نویسان این اتفاق ناگوار را تسلیت می گویم.

سیروس مقدم: هنوز رفتن خشایار الوند را باور نکرده ایم

سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت» هم در این مراسم گفت: من ۱۰ سال با خشایار الوند و تمام بچه‌ها از یک تیم کاری فراتر رفته و همه آنها عضوی از خانواده‌ام بودند. هنوز هیچ یک از اعضای «پایتخت» رفتن او را باور نکرده ایم.

وی ادامه داد: او در روز‌های آخر عمر بسیار سرحال و خندان بود؛ حدود ۶۰ صفحه اول فیلمنامه را به محسن تنابنده تحویل داد و قرار بود امروز (شنبه) دوباره برگردد و کار را ادامه دهیم.

مقدم اظهار کرد: آن چیزی که درباره خشایار باید گفت، روحیه خیلی خوب او، پشتکار و خوشرویی اش است. به خانواده او، اهالی «پایتخت» و همه مردم تسلیت می گویم. او یکی از رکن‌های اصلی فیلمنامه نویسی طنز در کشور بود. دلم می‌خواهد شب بخوابم و صبح بیدار شوم و ببینم همه این اتفاقات فقط یک خواب بوده است.

امیر مهدی ژوله: این چه بود که نوشتی؟!

امیر مهدی ژوله بازیگر و فیلمنامه نویس هم در ادامه بیان کرد: وقتی خشایار الوند از بین ما رفت، پیمان قاسم‌خانی تماس گرفت و گفت شنیدم بعضی از آنهایی که بر اثر سکته قلبی می‌میرند، در سردخانه بهوش می‌آیند. نمی شود کاری کرد که خشایار را هم برگردد؟!

وی افزود: من و خشایار فیلم‌امه های بسیاری را با هم نوشته بودیم؛ اما خشایار این فیلمنامه آخر چه بود که تو نوشتی؟ چرا اینقدر کوتاه بود و بدون چارچوب؟ چه کسی باید سکانس ‌های آخر زندگی تو را بنویسد و جواب این تعلیقات قصه را بدهد؟ این چه بود که تو نوشتی؟!

محسن امیریوسفی کارگردان سینما هم با حضور در این مراسم گفت: باید گفت خشایار عزیز خداوند تو را رحمت کرده است؛ آن دنیا فکری به حال ما بکن و هوای ما را داشته باش.

وی ادامه داد: یک جمله معروف در سریال پایتخت است؛ بازیگر اصلی آن می‌گوید «من باختم و بد هم باختم»، ولی باید بگویم خشایار «تو بردی و‌ بهترین جایگاه را داری».

الهام ایمانی همسر مرحوم خشایار الوند هم اظهار کرد: خشایار یک حرف ناگفته داشت و آماده کرده بود که روی صحنه بگوید‌؛ او آن روز می خواست از سه استاد خود سیروس الوند (برادرش)، مهران مدیری و سیروس مقدم قدردانی کند. به جای او امروز من از شما عزیزان سپاسگزاری می کنم.

همچنین، داریوش الوند از برادران خشایار الوند گفت: ما همه دوران کودکی‌ را با هم سپری کردیم؛ من حتی در روزهای سربازی فقط به فکر او بودم و در این ۳۰ سال هم که ایران نبودم، به او نامه می‌دادم و باهم در ارتباط بودیم.

وی ادامه داد: تمام شیطنت‌ها، نامه‌ها و حرف‌هایش طنز بود و دوست دارم‌ در این مراسم هم خنده بر لبان شما بیاید.

در پایان مراسم، نماز میت بر پیکر مرحوم خشایار الوند با حضور اهالی سینما و تلویزیون اقامه شد.

گفتنی است قرار است پیکر خشایار الوند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام بگیرد. الوند صبح روز 9 اسفند، بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. قرار بر این بود که همین روزها ساخت اپیزود نوروزی «پایتخت» به نویسندگی خشایار الوند آغاز شود؛ اما این اتفاق تولید این اثر را در هاله ای از ابهام قرار داد. مراسم یادبود این هنرمند، روز دوشنبه ۱۳ اسفند ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

مراسم خشایار الوند

مراسم خشایار الوند

مراسم خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

خشایار الوند

** در همین زمینه بخوانید:

تمام عکس ها و فیلم های تشییع پیکر خشایار الوند + حواشی

واکنش چهره های هنری به خبر درگذشت خشایار الوند + عکس

حضور هنرمندان در خانه مرحوم خشایار الوند + تصاویر

خشایار الوند را بیشتر بشناسیم + عکس ها

طنزپردازی امیرمهدی ژوله در خاکسپاری خشایار الوند + ویدیو

 

دیدگاه تان را بنویسید