سلطانی‌فر: بالای ٨٩ درصد و به برخی فدراسیون‌ها بالاتر از صد درصد تخصیص داده‌ایم

وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون‌ها درخواست کرد که منابع خود را مدیریت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود سلطانی فر در نشست روسای فدراسیون ها که صبح امروز در مرز خسروی برگزار شد با اشاره به مذاکره تیم دیپلمات ایرانی اظهار داشت: در قالب سی ماه مذاکره که همه مسئولان نظام هم در جریان کامل آن قرار داشتند ، معاهده بین المللی امضا شد و این معاهده فقط با کشور آمریکا نبود اما رئیس جمهور تمامیت خواه و دروغگو و عهد شکن این کشور با بیان اینکه این معاهده منافع آمریکا را تأمین نمی کند از این معاهده خارج شد.

وی افزود: با خروج آمریکا از برجام ، این کشور منزوی شد و کشورهای مطرح اروپایی پشت سر ایران بودند و فقط اسرائیل و عربستان از آمریکا حمایت کردند و رئیس  جمهور آمریکا هم بدون توجه به امضای رئیس جمهور پیشین این کشور از این معاهده خارج شد و جلسه ورشوی لهستان هم که امروز برگزار می شود ، دلیل منزوی شدن آمریکا است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: وقتی رئیس جمهور عهد شکن آمریکا با صراحت می گوید که وزیر خارجه ایران سر وزیر خارجه آمریکا کلاه گذاشته است ، و خودش بارها گفته منافع آمریکا در این معاهده تأمین نشده و از برجام خارج می شوند، دلیلی بر حقانیت برجام است و همچنان از آن دفاع می کنم.

سلطانی فر با بیان اینکه به دلیل تحریم های ناعادلانه و ظالمانه، کشور شرایط سختی را تحمل می کند، اظهار داشت: در حال حاضر وارد جنگ اقتصادی شدیم و این جنگ مانند جنگ نظامی تلفات و خسارت دارد.

وی گفت: همانطور که جنگ نظامی به ایران تحریم شد، جنگ اقتصادی هم به ما تحمیل شده است. در جنگ نظامی بر خلاف دو قرن پیش که در جنگ با روس‌ها بخشی از کشور به تصرف آنها درآمد اما در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن در نیامد و طلایی ترین دوران معاصر تاریخ ایران رقم خورد ، الان هم باید در این جنگ اقتصادی هم این شرایط را تحمل کنیم و مدیریت کردن در این شرایط سخت هنر است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی تخصیص های که گرفتیم زیر 80 درصد بوده ولی بالای ٨٩ درصد و به برخی فدراسیون ها بالاتر از صد درصد تخصیص داده ایم. امیدواریم برای سال آینده هم فشارها کمتر شود اما آنچه مسلم است فدراسیون ها باید منابع خود را مدیریت کنند.

سلطانی‌فر تصریح کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن یک حماسه غیرقابل تصور برای خیلی ها بود و ما شاهد حضور جوانانی بودیم که نه انقلاب، نه امام و نه جنگ را دیدند اما عاشقانه آمدند تا اعلام کنند انقلاب و جمهوری اسلامی ادامه دارد و این پاسخی قاطع به همه دشمنان بود ، بنابراین باید جلوی ملت سر تعظیم فرود بیاوریم و باید با حمایت و اعتماد و هم افزایی ملت، حرکت های آینده را با قدرت بیشتر ادامه دهیم و در راستای خدمت گذاری به مردم قدم های اساسی برداریم.

وی از حضور حماسی مردم به عنوان پشتوانه نظام نام برد و اظهار داشت: مردم با وجود تحریم ها و مشکلات و تورم اعلام کرده اند تحت هر شرایطی پای نظام ایستاده اند. در صحنه های آینده و چالش هایی هم که با جهان داریم با حضور مردم از قوت و قدرت بیشتری برخوردار و حرفمان را بهتر می زنیم و از ارزش ها و دستاوردها و کیان بهتر دفاع می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه اکنون 2509 سازمان مردم نهاد در کشور زیرپوشش داریم، اضافه کرد: در جهت اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم که دیروز از سوی رهبر و قبل از حادثه تروریستی بیان فرمودند، میثاق بسته ایم و باید همه ظرفیت ها را به کار ببریم و ایران به عنوان کشوری قدرتمند بیش از گذشته نقش آفرینی و تاثیرگذار باشد.

سلطانی‌فر با تسلیت شهادت تعدادی از عزیزترین فرزندان این مرز و بوم که در سیستان و بلوچستان بر اثر حادثه تروریستی اتفاق افتاد، تصریح کرد: دشمن از یک طرف در پایتخت لهستان یک کنفرانس نمایشی درست می کند و از طرف دیگر این عملیات کور تروریستی را انجام می دهد تا بعد از حماسه حماسه 22 بهمن، کام مردم ایران را تلخ کند ولی این اقدام ها در عزم و اراده مردم خللی وارد نمی کند و مردم ما با صلابت تر از گذشته در مسیر انقلابی خود به دفاع از دستاوردها می پردازند.

 

دیدگاه تان را بنویسید