یادداشت جی پلاس؛

تنها هدف کی روش از مصاحبه های جنجالی؟!

از فهوای مصاحبه های سرمربی تیم ملی فقط یک خواسته را می توان استنباط کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی‌روش راه را اشتباه رفت و مسیر عجیبی را انتخاب کرد. مصاحبه های او فقط یک معنی دارد. تلاش برای بقا روی نیمکت تیم ملی و ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران. اگر غیر از این بود، او هیچ‌گاه پای مسئولان را به ماجرا نمی‌کشید و سعی نمی‌کرد با ادبیاتی عجیب، فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

کی‌روش که ایران را با کسب 2 پیروزی و یک تساوی، به عنوان سرگروه به مرحله یک‌هشتم نهایی رسانده، به جای آنکه درباره بازی مقابل عراق صحبت کند، حرف‌های جنجالی به زبان آورد که نه زمان بحث درباره آن‌ها بود و نه موقعیتش. او باز هم درباره پرسپولیس حرف زد؛ این بار از پرواز درجه یکی گفته که بازیکنان این تیم را به ژاپن رسانده. پروازی که مشخص نبود چرا بحث درباره آن، در روزهای مطرح می‌شود که تیم ملی باید آماده بازی مقابل عمان شود!

اما کارلوس کی‌روش در کنفرانس مطبوعاتی- بعد از بازی با عراق- حرف‌های جالب دیگری هم بر زبان آورد، مثلارآنجایی که گفت: «جام ملت‌ها از حالا شروع شده است.» این جمله همه را امیدوار کرد. امیدوار به اینکه کی‌روش هم خوب می‌داند بازی‌های دور مقدماتی چندان مهم نبوده و تیم‌ها نیز قدرت آنچنانی نداشته‌اند که بیایند و حریف گردن‌کلفتی برای ایران باشند. 

البته حرف‌های کی‌روش درباره قطر، استرالیا، ژاپن، کره‌جنوبی و حتی ازبکستان هم صدق می‌کند. جام برای این تیم‌ها هم از مرحله یک‌هشتم نهایی آغاز می‌شود. جامی که به دلیل حضور 24 تیم، کیفیت آنچنانی را در مرحله مقدماتی نداشت. این اعتقاد کارشناس‌هایی است که جام ملت‌های 2019 را دیده‌اند. هم خارجی و هم داخلی.

ایران 43 سال است که جام ملت‌های آسیا را فتح نکرده اما این بار امیدوار است که طلسم را بشکند و فاتح تورنمنت شود. اتفاقی که با جمله کی‌روش در کنفرانس خبری، به وقوع آن دل بستیم اما این دل‌بستگی دوام چندانی نداشت و سرمربی تیم ملی با پیش کشیدن دوباره بحث های حاشیه ای خودش به همه این امیدواری‌ها پشت پا زد! بحث هایی که این بار دیگر، اختلاف شخصی با پرسپولیس و سرمربی اش یا حتی فراتر از آن تبعیض مسئولان ورزش کشور در حمایت از تیم های متبوع خود را در ذهن متبادر نمی کرد؛ بلکه موضع کی روش بیشتر نشان دهنده تلاش بی حد و اندازه او برای متقاعد کردن مدیران ورزش کشور برای ماندن است؛ منتها او از تاکتیک های معکوس استفاده می کند و شاید می خواهد نهایتا مردم و حتی مسئولان کلانتر کشور را مقابل مدیران ورزش ایران قرار دهد!

تیم ملی یک‌شنبه (فردا) بازی مهمی را مقابل عمان برگزار می‌کند. تیمی که یقه ژاپن را گرفت و اگر پنالتی عجیب داور نبود، شاید هرگز بدون امتیاز زمین بازی را ترک نمی‌کرد. این تیم حتی برابر ازبسکتان نیز با کمترین اختلاف شکست خورد و نشان داد که تیم دست و پا بسته‌ای نیست و نهایتا سه گل هم به ترکمنستان زد. این‌ها اما باعث نشده تا کی‌روش فقط روی شکست عمان تمرکز کند. برای او در آستانه برگزاری این بازی حساس، هم صحبت کردن درباره مسائل حاشیه ای اولویت دارد و در آخرین مصاحبه اش که با خبرگزاری فرانسه ( AFP ) بوده نیز به همین سبک ادامه می دهد!

تیم ملی از جمله بخت‌های قهرمانی در آسیا است اما کی‌روش با مصاحبه‌هایی اینچنینی، نه تنها درصد وقوع این اتفاق را بالا  نمی‌برد بلکه کاهش می‌دهد. یعنی خودش به خودش و تیمش لطمه می‌زند؛ اتفاق تلخی که این روزها مشاهده می‌کنیم. اتفاقی عجیب، در روزهایی که به قول کی‌روش، جام ملت‌ها تازه آغاز شده است!

دیدگاه تان را بنویسید