گزارش جی پلاس؛

از اولین گلزن ایران در جام جهانی چه می دانید؟ / ایرج دانایی فرد تک و تنها روی تخت بیمارستان + عکس

کمتر فوتبالیستی همچون ایرج دانایی فرد وجود دارد که با وجود افتخارات بسیار زیاد داخلی و بین المللی مورد کم مهری اهالی فوتبال قرار بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در هیاهوی این روزهای فوتبال ایران که همه دنبال سرخابی ها و سلبریتی ها هستند، بستری شدن ایرج دانایی فرد نمی تواند اهمیت زیادی برای هواداران و حتی و فوتبالیست های قدیمی و نسل جدید داشته باشد.

بازیکن سابق تاج و تیم ملی فوتبال ایران یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است که افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کرد. او نه تنها فرزند علی دانایی فرد، از بزرگان فوتبال ایران است بلکه توانسته از نظر شخصی نیز عناوین زیادی را به دست آورد.

دانایی فرد با اتکا به سبقه فوتبالی پدرش در محیط مناسبی رشد کرد و در تیم های مختلف به میدان رفت و گل های موثری را جام تخت جمشید برای تاج، پاس، راه آهن، شفق و ... به ثمر رساند.

مهمترین اتفاق درباره دانایی فرد دعوت به تیم ملی و بازی در جام جهانی 1978 آرژانتین است که در بازی با اسکاتلند روی یک حرکت انفرادی و ظریف، توانست گل زیبایی را وارد دروازه این تیم کند و برای نخستین بار ایران در تاریخ جام جهانی به گل برسد و  یک امتیاز از آن مسابقه کسب کند.

او با درخشش در این مسابقات در تیم منتخب جهان جای گرفت و در دیدار خداحافظی پله با بزرگان جهان همچون کرایوف بازی کرد و نامش در بین بهترین بازیکنان جهان جای گرفت.

دانایی فرد با این نمایش جذاب راهی فوتبال حرفه ای آمریکا شد و به یکی از هم تیمی های پله تبدیل شد و سال ها همبازی این بازیکن بود.

او ادامه زندگی خود را در آمریکا گذارند و کمتر به ایران آمد تا از یادها فراموش شود.

ایرج دانایی فر

حسن روشن از همبازیان ایرج دانایی فرد این روزها که او در بستری بیماری به سر می برد، در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره وضعیت دانایی فرد، اظهار می کند: او به دلیل خون ریزی معده راهی بیمارستان رسالت شد و اکنون در بخش CCU بستری است. فعلا پزشکان منتظر قطع خون ریزی هستند تا آخرین آزمایشات را روی او انجام دهند.

بازیکن سابق استقلال با بیان اینکه دانایی فر نمی تواند صحبت کند، گفت: بنا به گفته پزشکان وضعیت درمانی او مطلب بود. این وجود باید تا مدتی در بیمارستان بستری شود تا روند درمان را به طور قطع طی کند.

وی درباره دلیل حضور دانایی فرد در ایران، توضیح داد: ایرج سالانه یک ماه به ایران می آید و به دوستان و اطرافیانش سر می زند. امسال از بد حادثه با این مشکل (بیماری کبد) رو به رو شده و کسی را هم ندارد که به او در بیمارستان رسیدگی کند. من هر روز به او سر می زنم تا وضعیتش بهتر شود.

ایرج دانایی فرد

روشن درباره عیادت فوتبالی ها از دانایی فرد به خبرنگار جی پلاس می گوید: فعلا که خبری نیست. کسی از این موضوع خبر نداشت. فقط آقای کلانی به همراه من امروز به بیمارستان آمدند و بر بالین ایشان حاضر شدند.

دیدگاه تان را بنویسید