رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد؛

مسموم شدگان با مشروبات الکلی شاید به تدریج کور شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طبق آخرین آمار، مسموم شدگان مصرف مشروبات الکلی در البرز به 397 نفر رسید

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، حمیدرضا درفشی امروز یکشنبه 29 مهرماه در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذای استان که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: وضعیت  سلامت مسموم شدگان ناشی از  الکل در حال حاضر جزو مهمترین مسائلی است که باید پیگیری شود و آگاه‌سازی کاملی در خصوص مضرات و خطرات آن برای مردم ایجاد گردد.

وی با اشاره به آخرین آمار مسموم شدگان مصرف مشروبات الکلی در کرج، افزود: آمار مسمومیت تا ساعت ۱۰ صبح  ۲۹ مهرماه ۳۹۷ نفر اعلام شده است که ۴۰ نفر از این افراد زن بوده‌اند و از کل این تعداد ۲۸ نفر منجر به فوت شده‌اند.

درفشی در ادامه گفت: بالاترین سن در میان افراد موج اول(شهریور) ۵۱ سال و در موج دوم(مهر) ۶۰  سال و همچنین  پایین‌ترین سن ۱۲ سال بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در این مدت 366  نفر بستری شده‌اند که پنج نفر به نابینایی کامل دچارشدند و تعداد زیادی از آنها در آینده  به بیماری‌های کلیوی دچار خواهند شد و  به پیوند کلیه و دیالیز نیاز خواهند داشت.

وی همچنین اظهار کرد:گروه بسیاری از این افراد در آینده نزدیک دچار نابینایی تدریجی خواهند شد؛ البته تعدادی هستند که به دلیل مسمومیت سطحی به  بیمارستان‌ها مراجعه نکرده‌اند.

درفشی گفت: متأسفانه این معضل در حال پیشرفت است بنابراین سعی شده این مسئله به عنوان یک ضرورت به بخش امنیتی استان اعلام و توسط شورای تامین رصد شود.

دیدگاه تان را بنویسید