جشنواره ورزش و محیط زیست ۲۵ مهرماه برگزاری می شود

رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک به تشریح برنامه‌ها برای برپایی نخستین جشنواره ورزش و محیط زیست پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جشنواره ورزش و محیط زیست ۲۵ مهر ماه در آکادمی ملی  المپیک برگزار می‌شود ،مهرافزا منوچهری ، رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک در این نشست خبری، بیان‌ کرد: محیط زیست رکن سوم جنبش المپیک است و باید در کلیه فعالیت‌های ورزشی ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شود. حتی در المپیک جوانان هم یکی از فعالیت های ارزنده آموزش زیست محیطی می باشد.کمیسیون ورزش و محیط زیست هم مطابق با رسالتی که دارد فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهد تا ورزشکاران در محیطی که ورزش می‌کنند سلامتی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه‌ داد: ورزشکاران به عنوان الگوهای موثر در جهان می‌توانند به عنوان سفیرانی در بخش محیط زیست معرفی شوند و  فعالیت های ارزنده ای در زمینه آموزش محیط زیست داشته باشند.در این جشنواره از NGO و فدراسیون‌هایی که فعالیت زیست محیطی داشتند قدردانی می‌شود. همچنین ۹ کارگاه آموزشی نیز هم داریم. از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر نیز دعوت به عمل آورده ایم که در این جشنواره حضور داشته باشند. هشت فدراسیون هم قرار است کارهای ورزشی انجام دهند نظیر فدراسیون شمشیربازی، تنیس روی میز، تنیس، بدمینتون، مینی والیبال، مینی بسکتبال که این فدراسیون‌ها با مربیان و بازیکنان خود در محوطه آکادمی ملی  المپیک با دانش‌آموزان به فعالیت های ورزشی بپردازند.

او ادامه‌ داد: همچنین ۱۰ غرفه هم داریم و سازمان محیط زیست و محیط زیست شهرداری،انجمن های محیط زیست و اداره کل تربیت بدنی به ما کمک خواهند کرد و آموزش های زیست محیطی را برای دانش آموزان ارائه می دهند.

رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست در ادامه‌ در مورد استفاده از چهره های شاخص ورزشی در این جشنواره، نیز خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم کاشت درخت توسط چهار نفر از پیشکسوتان و المپین‌ها است  که البته هنوز اسامی آنها مشخص نشده است. همچنین از قهرمانان ملی و المپین‌ها نیز دعوت به عمل آمده که در این جشنواره نیز حضور داشته باشند و حتی کارگاه های که برگزار می‌شود برای آنها نیز مفید خواهد بود.

منوچهری تصریح کرد:هر کدام از این فدراسیون‌ها یک نماینده محیط زیست دارند که حضورشان در این کارگاهها جهت آشنایی با ضوابط محیط زیست،بهداشت اماکن رزشی می‌تواند مفید باشد.

در ادامه‌ هومن بهمن پور، مسئول برگزاری کارگاه‌های آموزشی، گفت‌: فکر می‌کنم برگزاری این کار گاه ها بازخورد خوبی داشته باشد و تا الان هم استقبال خوبی از این کارگاه ها شده است و در ادامه‌ به تشریح برنامه‌ها در این ۹ کارگاه پرداخت که اسامی این ۹ کارگاه به شرح زیر است:

۱. سازمان‌های  المپیک

۲. آلاینده‌های غذایی، چالش‌ها و غذاهای اورگانیک برای ورزشکاران

۳. حصول و ضوابط بهداشت استخرها در مجموعه‌های ورزشی

۴. ملاحظات محیط زیست در رویدادهای ورزشی

۵. حصول کاربردی آموزش و ورزش و محیط زیست در مدارس ویژه‌ نوجوانان

۶. بهداشت هوا در مجموعه ورزشی

۷. نظارت و بازرسی در فضاها و اماکن ورزشی

۸. ارزیابی و ممیزی ریسک  در مجموعه های ورزشی

۹. روش‌ها و تکنیک‌های بهره مندی از رویدادهای ورزشی و شخصیت‌های ورزشی در جهت حفظ محیط زیست

 

دیدگاه تان را بنویسید