به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی کیان روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه تاکنون 60 هزار هکتار فضای سبز و جنگل کاری در سطح استان ایجاد شده است اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار و با همکاری دستگاههای وابسته به ویژه شهرداری ها در 10 سال آینده 60 هزار هکتاردیگر به سرانه فضای سبز استان افزوده می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد فضای سبز استان تهران و تأکید استاندار مقرر شد سالانه 3 هزار هکتار توسط شهرداری تهران و منابع طبیعی و 3 هزار هکتار نیز توسط شهرداری های استان تهران، دهیاری ها، شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ جنگل کاری انجام شود که در یک بازه زمانی 10 ساله 60 هزار هکتار جنگل کاری و فضای سبز در سطح استان ایجاد خواهد شد.
کیان در ادامه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را از راهبردهای اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و گفت: تهیه و اجرای نقشه های کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد تک برگی یکی از اصول حفاظت از اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت است که این اتفاق گامی مهم برای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از انفال به شمار می آید.
در این جلسه همچنین مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: حراست ها بعنوان واحدهای نظارتی و بازوی مدیریت به شمار می آیند و از ویژگی های این نهاد صداقت و وفاداری است.
رضا افلاطونی ، حراست را به منزله آئینه هر دستگاه برشمرد و افزود: حراست باید هم مشکلات و نواقص و هم تلاش ها و قوت ها را منعکس کند.
وی پیش بینی آینده و داشتن قدرت تحلیل را از وظایف اصلی حراست ها دانست و بیان کرد: مهمترین توقعی که از همکاران حراست می رود پیش بینی و پیشگیری بموقع از مخاطرات است.
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل ها ، حفاظت از پرسنل و ایجاد فضای امن را از دیگر وظائف حراست ها دانست و یادآور شد: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر دستگاه و سازمانی است که حراست ها باید با در نظر گرفتن تمهیدات و تدابیر لازم فضای امن و بدون دغدغه ای را برای مدیران و کارشناسان فراهم کنند.
وی تکریم ارباب رجوع را مورد تأکید قرار داد و افزود: یکی از دلایل نارضایتی ارباب رجوع عدم سرعت در پاسخگوئی بموقع می باشد که برای بالا بردن رضایتمندی ضرورت ایجاب می کند تا پاسخ ارباب رجوع سریع داده شود.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.