به گزارش ایرنا، آیت الله محمد محمدی ری شهری روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت با اشاره به شعار امسال این دهه مبنی بر«خدمت کریمانه به رسم اهل‌ بیت (ع)» افزود: شعار انتخاب شده بسیار کاربردی و عملیاتی است و لازم است تمامی مسئولان ویژگی های خدمات رسانی به سیره ائمه را در کار خود عملیاتی کنند.
وی با بیان اینکه خدمت کریمانه به مردم در حقیقت خدمت به خود انسان است، عنوان کرد: کسی که خدمت کریمانه را سرلوحه کار خود قرار می دهد، نباید انتظار تشکر از خدمات گیرنده را داشته باشد.
ری شهری ادامه داد: خدمت به کسانی که در حق انسان بدی کرده اند، اولین ویژگی خدمت کریمانه محسوب می شود که در احادیث ما نیز به این صفت فراوان اشاره شده است.
وی خیرخواهی را یکی دیگر از ویژگی های خدمت کریمانه به مردم بیان کرد و اظهار داشت: کسی که می خواهد به روش اهل بیت (ع) به مردم خدمات رسانی کند باید خیر خواه مردم باشد و سرعت در خدمت را از اهم واجبات کار خود قرار دهد.
ری شهری یادآور شد: انسان هایی که خدمات رسانی کریمانه را پیشه خود کرده اند باید صبر و حوصله ویژه در برخورد با مردم داشته باشند و همیشه با گشاده رویی و خلق خوش با ارباب رجوع خود برخورد کنند.
وی حسن خلق و صبر را از نشانه های انسان های وارسته بیان کرد و افزود: خدمت به مردم در حقیقت انجام دین و وظیفه ذاتی انسان است و باید این خدمت قبل از درخواست مردم انجام شود تا شکل کریمانه به خود گیرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در ادامه این برنامه گفت: امسال برای انجام برنامه های دهه کرامت سه محور معرفت افزایی، ایجاد نشاط اجتماعی و خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) در دستور کار ستاد دهه کرامت کشور قرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه 35 نهاد مختلف کار سیاست گذاری و ریل گذاری انجام امور مربوط به دهه کرامت را بر عهده دارند، عنوان کرد: اصل کار توسط مردم انجام می شود و دستگاه های مرتبط بر اساس سیاست ها و دستورالعمل ها برنامه ها را پیش خواهند برد.
وی آسیب های اجتماعی را دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: انسجام، اتحاد و همدلی در میان دستگاه های مختلف دخیل در اجرای برنامه های دهه کرامت از مهمترین برنامه های ستاد امسال است.
دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت با آیت الله ری شهری ظهر امروز با حضور نمایندگان این شورا در حرم عبدالعظیم (ع) انجام شد.
دهه کرامت از 24 تیرماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به سوم مردادماه میلاد امام رضا (ع) ختم می شود.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.