به گزارش ایرنا، نادر جهان آرای روز چهارشنبه در حاشیه جشن شکوفه ها(دانش آموزان کلاس اول ابتدایی) و غنچه ها (نوآموزان پیش دبستان) شهر تهران افزود: مجموتعه مناطق آموزش و پرورش شهر تهران دارای یک هزار و 500 مدرسه دولتی و بیش از 400 مدرسه غیردولتی در مقطع ابتدایی است.
وی اظهار کرد: البته جمعیت دانش آموزی برخی از کلاس های درس مقطع ابتدایی شهر تهران بیش از 36 نفر است که به صورت میانگین این تراکم جمعیتی 30 تا 33 نفر است.
وی با اشاره به پوشش تحصیلی 98 درصدی دانش آموزان شهر تهران در دوره ابتدایی، افزود: سال گذشته در یکی از روستاهای لواسان، مدرسه ای 2 نفره داشتیم و امسال هم کلاس های درس با جمعیت زیر 10 نفر خواهیم داشت.
جهان آرای با اشاره به آمار دانش آموزان کلاس اول ابتدایی در شهر تهران افزود: تاکنون اطلاعات 100 هزار و 300 دانش آموز کلاس اول ابتدایی شهر تهران در سامانه سناد( سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پیش بینی می کنیم سال تحصیلی 97-96 میزبان حدود 105 هزار دانش آموز در کلاس اول ابتدایی باشیم.
وی افزود: 80 درصد دانش آموزان ابتدایی شهر تهران در مدارس دولتی و 20 درصد نیز در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد نوآموزان پیش دبستانی شهر تهران کمتر از 35 هزار نفر بود، گفت: امسال این تعداد به حدود 50هزار نوآموز افزایش یافته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره 2 دوره ای شدن بعضی از مدارس ابتدایی نیز اظهار کرد: با توجه به 6 پایه شدن دوره ابتدایی، توصیه می شود مدارس ابتدایی که جمعیتی بیش از 250 نفر دارند، به 2 دوره اول(اول، دوم و سوم و پیش دبستانی) و دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) تقسیم شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران همچنین تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید کلاس درس بدون معلم در شهر تهران نخواهیم داشت.
جشن شکوفه ها (کلاس اولی ها) و غنچه ها (نوآموزان پیش دبستانی) روز چهارشنبه برای آغاز سال تحصیلی 97-96 به صورت نمادین با حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دبستان دخترانه عیسی بهرامی منطقه 11 برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.