به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مساحت زمین این پایگاه 2 هزار و 200 متر مربع است که با حدود 5 هزار مترمربع فضای مفید شامل 4 طبقه در 2 ساختمان بهم پیوسته مجموعه مدیریت بحران کردستان و مجموعه ورزشی شهدای کردستان را تشکیل می دهد.
بر اساس این گزارش، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در خصوص این پایگاه گفت: انبار تجهیزات امداد و نجات این پایگاه به مساحت 900 متر مربع است که به منظور افزایش آمادگی شهر تهران برای رویارویی با بحران ها، با بیش از 54 قلم انواع تجهیزات امداد و نجات از جمله وسایل و تجهیزات تامین نور، نجات مصدومان، آوار برداری ، ایمنی برای گروه نجات و حمل بیمار و اسکان موقت در زمان وقوع حوادث تجهیز شده است.
مهدی خسروانی افزود: همچنین این پایگاه به منابع آب ، سوخت و برق اضطراری مجهز است که از 2 مسیر عبوری اضطراری در بزرگراه کردستان و خیابان جهان آرا نیز برخوردار است.
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 6 تصریح کرد: مجموعه ورزشی شهدای کردستان که در جوار پایگاه مدیریت بحران قرار دارد ضمن استفاده رایگان گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله برای دپو تجهیزات امدادی و اسکان اضطراری در زمان وقوع بحران استفاده خواهد شد.
وی افزود: همچنین یک دستگاه شبیه ساز زلزله برای آموزش های عمومی مردم و امکان استقرار واحدی از سازمان ها و نهادهای اضطراری از جمله اورژانس و هلال احمر در بخشی از این پایگاه پیش بینی شده است که موجب کوتاه شدن زمان حضور گروه های امدادی در حوادث و نجات جان شهروندان خواهد شد.
خسروانی گفت: جلسات اعضای ستاد مدیریت بحران با حضور سازمان های خدمات اضطراری و مدیریت شهری در این پایگاه برگزار می شود.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.