به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی در نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان اظهارداشت: این قرارگاه فرهنگی با هدف رسیدگی به افراد سیل زده با همکاری 12 نهاد مختلف راه اندازی شده، هماهنگی‌هایی با این نهادها داشته‌ایم که هم‌افزایی بهتری ایجاد شود و خدمات شایسته‌تری ارائه کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 29 اردوگاه در جنوب کشور راه‌اندازی شده است، گفت: با اردوگاه‌های کاروان‌های راهیان نور نیز هماهنگ هستیم تا از این ظرفیت فرهنگی در مناطق سیل‌زده استفاده شود.
اوحدی با اشاره به تبلیغات منفی توسط دشمن در فضای مجازی افزود: بر این اساس با هماهنگی رسانه ملی برنامه‌های فرهنگی پخش می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها به صورت زنده در نیمه شعبان از پل‌دختر پخش خواهد شد، همچنین برنامه زنده تلویزیونی با حضور هموطنان عرب زبان در خوزستان خواهیم داشت.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حراج تعدادی از آثار حوزه تجسمی به نفع سیل‌زدگان توسط حوزه هنری، فروش آثار هنری در برنامه ای با عنوان «خانه خوبان» در باغ‌موزه قصر به همت سازمان فرهنگی هنری را از برنامه های قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان عنوان کرد و گفت: با هماهنگی کمیته ملی المپیک بنا شده لباس ورزشی قهرمانان ملی در این حراج به نفع سیل‌زدگان به فروش برسد.
اوحدی با اشاره به حرکت چهار کاروان گل همراه با چهار اتوبوس با عنوان «کاروان انتظار در شهر» برای جمع آوری کمک های مردمی افزود: در 372 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسراها نیز آمادگی دریافت کمک‌های مردمی وجود دارد، همچنین با برخی کارخانه‌های مواد غذایی برای تأمین میان وعده و توزیع آن در میان کودکان سیل‌زده مذاکراتی انجام شده است.

*فعالیت فرهنگی با هدف جبران خسارت روحی واردشده به سیل‌زدگان
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست ضمن قدردانی از همت جهادی اعضای قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان گفت: حجم آسیب‌ها آن قدر زیاد است که نمی‌توان دولت را تنها گذاشت و نیازمند یاری همه دستگاه‌های کشور است.
سردار محمدحسین سپهر با اشاره به مواهب و دستاوردهای سیل اخیر علی‌رغم خسارات واردشده، افزود: این سیل باعث تقویت و انسجام وحدت ملی شد و همه استان‌ها در یاری‌رسانی به سیل‌زدگان با هم متحد شده‌اند. یکی از مؤلفه های برجسته مقبولیت و اقتدار هر نظامی میزان نوع‌دوستی در آن است.
وی با تاکید بر اولویت قراردادن امدادرسانی، ساخت، تجهیز و بازسازی اماکن، منازل، راه‌ها و مدارس تخریب‌شده و کمک به اصناف و بازگشایی بازار در شهرهای سیل‌زده اظهارداشت: حدود 30 هزار مسکن به طور کامل تخریب شده، اولویت نخست ما ساخت مسکن است و باید به کمک دولت این کار انجام شود.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حضور در اردوگاه‌ها و فعالیت فرهنگی، بازگشایی مدارس و امیدبخشی به سیل‌زدگان فعالیت‌های دیگری است که باید انجام دهیم.

*تاکید بر استفاده از ظرفیت بومی مناطق سیل‌زده
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج از همان آغاز سیل با محوریت گروه‌های جهادی در مناطق بحران‌زده حضور داشت، افزود: حدود 46 هزار عضو بسیج در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و اقدامات لازم را انجام دادند.
سردار عبدالرضا آزادی بیان کرد: در استان خوزستان بخشی از جمعیت در اردوگاه‌ها ساکن شده‌اند و به همین دلیل نیاز به کار فرهنگی برای حفظ روحیه این افراد انکارناپذیر است.
وی گفت: تعدادی از مردم در اردوگاه‌های راهیان نور اسکان داده شده‌اند و کار فرهنگی آن نیز به عهده بسیج است.
سردار آزادی با اشاره به موضوع زنان و کودکان در اردوگاه های مناطق سیل زده تصریح کرد: برای هر کدام از اردوگاه‌ها یک مسئول فرهنگی تعیین شده و هدف اصلی، غنی‌سازی اوقات فراغت سیل‌زدگان با استفاده از فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی، ورزشی و... است. درباره تأسیس خانه‌های فرهنگ نیز توصیه من این است که از ظرفیت خود استان‌های سیل‌زده استفاده حداکثری کنیم.
در ادامه معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: این نهاد از ابتدا تلاش کرد که امکان برگزاری کلاس‌های درس در مناطق سیل‌زده هر چه زودتر فراهم شود و در استان گلستان از شنبه این هفته کلاس‌ها آغاز شده و در استان خوزستان نیز از شنبه هفته بعد دایر خواهد بود.
مهرالله رخشانی مهر افزود: حضور دانش آموزان در کلاس های درس یکی از مسائل اساسی است که هر چه سریع‌تر باید تأمین شود.
وی با اشاره به نقش موثر خیرین مدرسه‌ساز گفت: باید برای ساختن مدارسی که تخریب شده‌اند اقدام شود و قبل از ماه مبارک رمضان کلنگ‌‌زنی مدارس آغاز خواهد شد.
همچنین در این نشست نمایندگان دیگر نهادهای عضو قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان نیز به بیان پیشنهادها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.
نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان با حضور نمایندگان 12 نهاد عضو این قرارگاه در سازمان اقشار و متخصصین سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.