به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، علی امام با بیان اینکه در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر «برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی» این کمیته آغاز به کار کرده است، گفت: مدیریت ریسک و مدیریت جامع بحران، کسب آمادگی‌های لازم در ابعاد سازماندهی، تأمین و تجهیز منابع همچنین افزایش آستانه مقاومت و استمرار ارائه خدمات در شرایط اضطراری، مهمترین رویکردهای این کمیته محسوب می‌شود.
وی به ضرورت تصویب استانداردها، سطح‌بندی خطرات و ضوابط مدیریتی بحران و پدافند غیرعامل درخطوط مترو اشاره و خاطرنشان کرد: اعمال ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در پروژه‌های زیرساخت شهری و لحاظ کردن آن در همه جوانب مطالعاتی، طراحی و اجرا بسیار حائز اهمیت است چرا که خطوط مترو از زیرساخت‌های بزرگ شهر به شمار می‌آید که روزانه جمعیت قابل توجهی از شهروندان را در نقاط مختلف جا بجا و خدمت‌رسانی می‌کند.
به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مدیریت بحران در برگیرنده یک سری عملیات و اقدامات پیوسته و پویا جهت ایجاد هماهنگی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی در حوادث است.
وی به تشکیل کارگروه‌های فنی و تخصصی زیرمجموعه این کمیته اشاره و تصریح کرد: این کارگروه‌ها در راستای تدوین برنامه‌های مدون، برآورد بودجه سالانه را برعهده دارند.
امام با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل صرفا با تجهیزات و امکانات موجود از وارد شدن خسارات و صدمات به مردم جلوگیری می کند، گفت: کاهش پتانسیل خطر، ارائه کمک‌های درخور هنگام ضرورت و بازگشت به وضعیت مناسب در راستای مدیریت بحران صورت می‌گیرد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.