به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «پیمان سنندجی» از فعالیت 12 دستگاه اتوبوس مجهز شده به رک دوچرخه در سامانه اتوبوس‌های تندرو 4 و 7 از ابتدای اسفندماه جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهر تهران به ‌واسطه فراز و نشیب شهر امکان استفاده از دوچرخه در مبدا و مقصد وجود ندارد، رک‌های دوچرخه در اتوبوس و مترو به‌عنوان یک مزیت بوده و شهروندان می‌توانند به‌راحتی و آسودگی خیال در خصوص دوچرخه‌های خود از این رک‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌ها برای کنترل معضلات ترافیکی موجود در شهر تهران، توزیع جابه‌جایی شهری در سیستم‌های مختلف حمل‌ونقل شهری، متناسب با تقاضای سفر و شرایط ویژه بافت شهری است گفت: طی سال‌های گذشته دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک تعریف جدید از مد حمل‌ونقلی، در چندین برهه مورد توجه قرار گرفت ولی به دلیل عدم توجه و نبود شرایط و زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه‌سواری، اهمیت دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل شهری در کلان‌شهرها کاهش یافته و از پتانسیل موجود به‌درستی استفاده نشد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه دوچرخه به‌عنوان یک وسیله‌ در فاصله مبدا و مقصد و حدفاصل ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی باید موردتوجه قرار گیرد تصریح کرد: دوچرخه‌سواری علاوه بر آثار و فواید فردی و سلامت جسمی شهروندان نقش موثری در کاهش ترافیک، مصرف سوخت، آلودگی هوا و افزایش آرامش و نشاط در زندگی شهری دارد.
سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 6 دستگاه اتوبوس در هر خط 4 و 7 به رک دوچرخه مجهز شده است گفت: طی دو ماه آینده آمار دقیق از استقبال عموم شهروندان از این طرح ارائه خواهد شد و تجهیز اتوبوس‌ها در تمامی خطوط تندرو در دستور کار قرار دارد.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.