هادی طهرانی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شهرستان دماوند از لحاظ اقلیمی و شرایط آب و هوایی، موقعیت مناسبی برای پرورش گل های زینتی دارد و هم اکنون اغلب واحدهای پرورش گل شهرستان به صورت واحدهای سنتی فعالیت دارند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دماوند ادامه داد: در شهرستان دماوند سالانه حدود 11 میلیون شاخه گل بریده تولید و برداشت می شود که شامل آنتاریوم، لیلیوم، رز و گلایل است که قابلیت پرورش را دارند و در سطح استان تهران توزیع می شود.
وی تاکید کرد: تابش نور زیاد در شهرستان سبب تمایز گل دماوند نسبت به گل دیگر شهرستان های استان تهران شده و همچنین کیفیت گل را افزایش داده که در استان تهران به لحاظ کمی و کیفی شاخص است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در نظر داریم شرایط کشت را از محیط های باز به محیط های بسته انتقال دهیم که هم میزان مصرف آب کشاورزی به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کند و هم میزان تولید افزایش می یابد و در هزینه های تولید صرفه جویی می شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی گل های زینتی در سطح شهرستان، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته طی دو سال اخیر 10 هکتار به سطح واحد های پرورش گل شهرستان اضافه شده و امیدواریم بتوانیم در سال جاری این رقم را 50 درصد افزایش دهیم.
طهرانی پور با تاکید بر حمایت این نهاد از کشاورزان به منظور راه اندازی واحدهای پرورش گل عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا امکانات خوب و تسهیلات 6 درصدی برای کشاورزانی که قصد تبدیل زمین های زراعی به گلخانه را دارند، فراهم کنیم و مجوزها در اسرع وقت صادر شود.
وی در خصوص تولید صیفی جات در دماوند نیز بیان کرد: شهرستان دماوند در تولید محصولات زراعتی همچون صیفی جات در گلخانه‌ها فعال نیست و اغلب در محیط‌های باز برداشت می‌شوند و حتی برخی از مراکز تولید صیفی جات در محیط های بسته به تولید توت فرنگی و گل های شاخه بریده تغییر یافته است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.