این سیل که ناشی از بارش باران های موسمی است چادرهای پناهجویان را زیر آب برده و برخی از آن ها را بلا استفاده کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،باران های موسمی باعث جاری شدن سیل و زیر آب رفتن چادرهای پناهندگان آراکانی شده است.

تصاویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که حاکی از آسیب سیل به مسلمانان آراکانی حاضر در منطقه «بی طرف» در مرز میانمار و بنگلادش است که درحدود 4 هزار نفر در آن به سر می برند.

این سیل که ناشی از بارش باران های موسمی است چادرهای پناهجویان را زیر آب برده و برخی از آن ها را بلا استفاده کرده است.

اردوگاه‌های روهینگیایی‌ها در منطقه‌ای از بنگلادش واقع شده که دارای بیشترین میزان بارندگی است و این آوارگان در سراشیبی‌های لغزنده، تپه‌های برهوت در جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند.

پیش از این سازمان های بین المللی نسبت به وقوع سیل در موسم باران های موسمی در بنگلادش و شیوع بیماری های واگیردار در این موسم هشدار داده بودند.

ارتش میانمار از 25 آگوست سال گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باخته اما به علت ممانعت میانمار از هرگونه تردد در مرز این کشور با بنگلادش آمار دقیقی از تعداد قربانیان در دست نیست.

همچنین بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است. ده ها هزار مسلمان آراکان که از روستاهای خود فرار کرده اند می کوشند به مناطق نسبتا امن رفته یا از راه های غیرقانونی به بنگلادش برسند.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای همسایه گریخته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.