حمله هوایی آمریکا و متحدانش همزمان با آماده شدن داعش برای حمله به مواضع ارتش سوریه صورت گرفت و این حمله هوایی نیز فقط خسارت مادی در پی داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، یک منبع نظامی سوری به المیادین گفت که ارتش سوریه حمله گروه تروریستی داعش پس از بمباران دو موضع نظامی وابسته به ارتش سوریه در منطقه بادیه سوریه توسط ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را دفع کرد.

این منبع افزود که برخی مواضع نظامی ارتش سوریه بین مناطق«البوکمال» و «حمیمیه»در بادیه مورد تجاوز هواپیماهای ائتلاف آمریکایی قرار گرفت.

منبع نظامی سوری تصریح کرد:در پی این حمله داعش از مناطق غرب فرات به سمت مواضع ارتش که مورد تجاوز هواپیماهای آمریکایی قرار گرفت، حمله کرد.

این منبع افزود حمله هوایی آمریکا و متحدانش همزمان با آماده شدن داعش برای حمله به مواضع ارتش سوریه صورت گرفت و این حمله هوایی نیز فقط خسارت مادی در پی داشت.

ستاد تبلیغات جنگ نیز اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف آمریکایی دو موضع ارتش سوریه را در بادیه سوریه در اطراف تأسیسات نظامی «ایستگاه تی 2» بمباران کردند. این تأسیسات واقع در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق و نزدیک به 100کیلومتری غرب رود فرات است.

این ستاد تأکید کرد که این دو موضعی که مورد تجاوز قرار گرفت مواضع مقابله با داعش به شمار می روند.

در همین حال،خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که یک مسئول نظامی آمریکایی هر گونه اطلاع درباره این حمله هوایی را تکذیب کرد.

کاپیتان« بیل اوربان»سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا به رویترز گفت که هیچ اطلاعی از این حمله ائتلاف به رهبری آمریکا علیه اهداف یا نیروهای وابسته به ارتش سوریه ندارد.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) نیز که نخواست نامش فاش شود،  گفت:«هیچ گونه اطلاعاتی درباره این حمله هوایی نداریم.»

 خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که یگان های ارتش عربی سوریه حمله گروه های تروریستی داعش به تعدادی از نقاط نظامی واقع در منطقه المیادین در حومه جنوبی شرقی دیر الزور دفع کرد.

خبرگزار جنگی سانا در دیر الزور گزارش داد: یگان های ارتش عربی سوریه تلاش گروه های تروریستی داعش برای حمله و نفوذ  به سوی تعدادی از نقاط نظامی در بادیه المیادین را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد که درگیری ها منجر به هلاکت تعدادی از تروریست ها و مجروح شدن تعدادی دیگر از آنها و انهدام تسلیحات و مهمات شان شد.

وی افزود: یگان های ارتش عربی سوریه با همکاری نیروهای پشتیبان در روز نهم ماه جاری عملیات نظامی خود برای تکمیل پاکسازی تمام بادیه دیر الزور از  تروریست های داعش انجام دادند، و ارتش کنترل مساحت در حدود 1500 کم مربع به دست گرفت وبعد ارتش توانست مناطق «الفیضه و فیضه» واقع بین «موینع و الطماح» با فاصله 80 کم جنوب غرب دیر الزور را پاکسازی کند.

 

رایزنی رهبران اردن و مصر درباره سوریه

ملک«عبدالله دوم»پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در دیدار خود در قاهره درباره بحران سوریه رایزنی کردند.

«بسام راضی»سخنگوی ریاست جمهوری مصر تأکید کرد که در دیدار رهبران مصر و اردن مسائل منطقه ای به ویژه اوضاع در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت راه حل سیاسی برای بحران سوریه به گونه ای که وحدت اراضی آن را حفظ کند و نیز بر حمایت از ملت سوریه و حمایت از همه اقدامات برای توقف خشونت و بهبودی اوضاع انسانی این کشور، تأکید کردند.

 

دیدار رئیس جمهور سوریه با فرستاده رئیس جمهور روسیه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه ولادیمیر پوتین وهیات همراه دیدار کرد. 

در این دیدار لاورنتیف به رئیس جمهور سوریه تبریک  پوتین به سوریه و رئیس جمهورش به مناسبت بازپس گرفتن کنترل همه پایتخت  و حومه آن را به اسد ابلاغ کرد. 

 اسد نیز در این دیدار رهبران ومردم روسیه را شریک به دست آوردن این موفقیت ها  دانست؛ موفقیت هایی که تا نابودی آخرین تروریست و آزداسازی همه کانون های تروریست های باقی مانده، متوقف نخواهد شد.

در این دیدار بر اهمیت ایجاد فرایندی به منظور عملی کردن نتایج اجلاس اخیر سوچی چه جهت تداوم روند مبارزه با تروریسم چه افزایش سطح مشارکت روسیه در مرحله بازسازی کشور یا فعالسازی روند سیاسی و پیش بردن آن به جلو باشد، تاکید شد.

اسد با اشاره به برخی طرف های بین المللی که از دور بودن از واقعیت های سوریه رنج می برند و از هر گونه پیشرفتی در فرایند سیاسی جلوگیری می کنند از این طرف ها خواست که از حداقل واقع گرایی سیاسی بهره مند شده و حمایت از تروریسم را متوقف کرده ،به کار سیاسی روی بیاورند.

 لاورنتیف نیز گفت: دیدار اخیر سوچی و مسائلی که در جریان آن مورد بحث قرار گرفت روابط دو کشور و شکل های مختلف همکاری را ارتقا داد. وی از همه طرف های بین المللی که تمایل واقعی برای حمایت از فرایند سیاسی دارند خواست که از تحولات مثبتی که سوریه شاهد آن است و نیز از تلاش دولت سوریه برای هل دادن فرایند سیاسی رو به جلو و حمایت از رسیدن به نتایجی که جنگ را پایان می دهد و خونریزی در سوریه را متوقف می کند، استفاده کنند.

 

تلفات سنگین جبهه النصره در حماه

خبرگزاری سانا گرازش داد که یگان هایی از ارتش عربی سوریه خسارت ها و تلفات سنگینی به گروه تروریستی جبهه النصره و گرو های همپیمانش در اطراف روستای«الزلاقیات» در حومه شمالی غربی «حماه» وارد کردند.

 خبرنگار سانا گفت که یگان های ارتش با گروه  تروریستی جبهه النصره و گروه های همپیمانش  که در صدد نفوذ از اطراف روستای الزلاقیات در منطقه «محرده» در حومه شمالی غربی حماه  بودند به شدت درگیر شدند و این درگیری منجر به کشته و زخمی تعدادی از تروریست ها و نابودی سلاح و مهمات آنها  شد.

 

مسکو:دولت سوریه درباره حضور نیروهای خارجی در این کشور تصمیم می گیرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که دولت سوریه تصمیم گیرنده اصلی حضور نیروهای خارجی در اراضی این کشور است.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در همایشی در سن پترزبورگ تصریح کرد: سوریه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است. تصمیم گیری حضور نیروهای مسلح خارجی در صورت لزوم، بر عهده دولت مشروع این کشور است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار خود با بشار اسد، همتای سوری اش در شهر سوچی، به ضرورت خروج نیروهای مسلح خارجی از این کشور تاکید کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.