ترامپ در مقایسه با روسای جمهور قبلی آمریکا بیشترین تعداد مردان سفیدپوست را در کابینه خود جا داده که بالاترین آمار در میان قضات دیده می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با کابینه چندین رئیس‌ جمهور گذشته بیشترین تعداد مردان سفیدپوست را در خود جای داده که این تبعیض، در دادگاه های این کشور بیشتر نمود داشته است.

ترامپ مردان سفیدپوست را با بالاترین نرخ از 30 سال پیش تاکنون به عنوان قاضی کاندید کرده است.

تحقیقات آسوشیتدپرس نشان داده است تاکنون 91 درصد از کاندیداها ترامپ سفید پوست و 81 درصد مرد بوده اند. سه چهارم قضات، مردان سفیدپوست هستند و تعداد کمی هم آفریقایی - آمریکایی و هیسپانیک هستند.

آخرین رئیس جمهوری که چنین انتخاب هایی داشت، «جورج دبلیو بوش» بود.

این تغییر می تواند یکی از میراث های ماندگار ترامپ باشد. اینها انتصاب های طولانی مدت هستند.

این امر او را در موقعیتی قرار می دهد که دادگاه هایی را که در مورد هزاران پرونده مدنی، محیط زیستی، عدالت کیفری و سایر اختلافات در سراسر کشور تصمیم می گیرند، به طور قابل توجهی تغییر دهد.

کاخ سفید در مورد برنامه های خود برای هر چه سریع پر کردن کرسی های خالی با محافظه کاران پیشقدم شده است و مشخص کرده است که بخش قضایی در اولویت قرار دارد.

این اقدام ترامپ تبعات 40 ساله دارد. درصد بالایی از دادگاه ها توسط این دولت در مدت زمان بسیار کوتاهی تغییر خواهند یافت.

یکی از دادگاه ها که بسیار جلب توجه کرده، دادگاه «کارولینای شمالی» است که به رغم جمعیت بالای سیاه پوست خود هیچگاه قاضی سیاه پوست نداشته است. کاندیدای معرفی شده از سوی بوش، سفیدپوست بود و کاندیداهای «باراک اوباما» سلف ترامپ، دو زن سیاه پوست بودند که هر دو در سنا رای نیاوردند.

در گذشته زنان سفیدپوست نسبت به مردان و زنان غیر سفیدپوست از اولویت بیشتری برای قرار گرفتن در پست‌ های کلیدی کابینه برخوردار بودند؛ اما در کابینه ترامپ تمام این پست‌ ها در اختیار مردان سفیدپوست است.

باراک اوباما در مقایسه با ترامپ تنها 8 مرد سفید پوست را در کابینه خود قرار داده بود و 14 نفر از اعضای کابینه اش در میان گروه های اقلیت جامعه و زنان بودند.

یکی از اساتید دانشگاه نیویورک در این باره گفته بود: «ترامپ بسیاری از تغییرات صورت گرفته در زمینه ایجاد تنوع در کابینه را به عقب بازگردانده است.»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.