به دنبال تعلیق برخی پروازهای خارجی خود به‌ مقصد قاهره، گردشگری مصر در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه الجزیره گزارش داد تاکنون دست‌ کم دو شرکت بزرگ هواپیمایی در آلمان و انگلیس، پروازهای خود به‌ مقصد قاهره پایتخت مصر را «به‌ دلایل امنیتی» معلق کرده‌ اند.

هواپیمایی بریتیش ایرویز و هواپیمایی لوفت‌ هانزا، بزرگ‌ ترین شرکت هواپیمایی آلمان پروازها به قاهره را به حال تعلیق درآوردند. با این حال این شرکت‌ ها جزئیاتی از دلایل توقف پروازها ارائه نکرده‌ اند.

سخنگوی بریتیش ایرویز در بیانیه‌ ای گفت: «ما تدابیر امنیتی خود در همه فرودگاه های جهان را به طور مستمر بررسی می کنیم و در یک اقدام احتیاطی همه پروازها به قاهره را به مدت هفت روز لغو کرده ایم. این یک اقدام احتیاطی‌ است تا امکان ارزیابی‌ های بیشتر فراهم شود. ایمنی و امنیت مسافران و خدمه همواره اولویت ماست و ما هرگز هواپیمایی را به پرواز در نخواهیم آورد مگر آن که این کار ایمن باشد.»

ساعاتی پس از توقف پروازهای شرکت انگلیسی، لوفت‌ هانزا نیز اقدام مشابهی را پی گرفت و خبر از لغو تمامی پروازهای خود از مونیخ و فرانکفورت به‌ پایتخت مصر داد.

چند مقام امنیتی در فرودگاه‌ های مصر گزارش دادند که کارکنان انگلیسی طی دو روز گذشته مشغول بررسی‌ های امنیتی بوده‌ اند، اما جزئیات بیشتری از این «بررسی‌ ها» ارائه نشده‌است.

وزارت هوانوردی غیرنظامی مصر به نقل از سفارت انگلیس در قاهره اعلام کرد تصمیم لغو پروازها از سوی وزارت حمل‌ و نقل یا وزارت خارجه انگلیس گرفته نشده‌ است.

گردشگری مصر

لندن مدت‌ هاست از شهروندان خود می‌ خواهد تا به جز موارد ضروری از سفرهای هوایی به شرم‌ الشیخ مصر دوری کنند.

در پاییز چهار سال پیش یک هواپیمای مسافربری روسیه که از شرم‌ الشیخ راهی سن‌ پترزبورگ بود، در صحرای سینا سقوط کرد. تمامی 224 سرنشین هواپیما در این سقوط جان خود را از دست دادند.

10 روز پس از این سقوط مقام‌ های روس تایید کردند که دلیل واقعه انفجار ناشی از یک اقدام تروریستی بوده‌ است.

یک کارشناس شرکت مشاوره «تحقیقات کشورهای خلیج فارس» در انگلیس به الجزیره گفت توقف پروازها به قاهره اگر ادامه یابد به مصر آسیب می رساند.

 وی گفت: «از آنجایی که اقتصاد مصر به شدت به گردشگری آن وابسته است، اگر توقف پروازها ادامه یابد؛ بر اقتصاد مصر اثر منفی می گذارد.»

گردشگری منبع اصلی درآمد خارجی برای مصر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.