مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که باید از هر نوع افزایش تنش با ایران اجتناب شود.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،  «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که باید از هر نوع افزایش تنش با ایران اجتناب شود.

خانم موگرینی، امروز دوشنبه ۱۳ مه پیش از آغاز نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران تاکید کرد اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که دارد از توافق هسته ای با ایران حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به تحولات اخیر درباره توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: «ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می‌کنیم. من امروز با وزرای خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در خصوص بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران گفتگو کنیم.»

موگرینی همچنین به تغییر برنامه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا و سفر از پیش اعلام نشده او به بروکسل اشاره کرد و افزود: «ما دیشب مطلع شدیم که وزیر خارجه آمریکا برنامه سفر خود را تغییر داده و به بروکسل خواهد آمد. ما امروز تمام وقت اینجا هستیم و روز شلوغی را هم در پیش داریم، هنوز برنامه ملاقاتی تعیین نشده اما باید ببینیم می‌توان وقتی را برای انجام این ملاقات تنظیم کرد یا خیر. البته ما همیشه از حضور ایشان استقبال می‌کنیم اما هنوز برنامه دقیقی وجود ندارد.»

وی با اشاره به اینکه گفتگو بهترین روش برای حل اختلافات است افزود: «برجام یکی از ستون‌های کلیدی امنیت منطقه است. ما هرچند اختلاف نظرها و شکاف‌های جدی بار ایران داریم، اما با تمام ابزارها و اراده خود از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و در عین حال تلاش می‌کنیم با گفتگو از تنش‌های منطقه‌ای بیشتر جلوگیری کنیم. »

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.