در این دو کیف پیدا شده وسایل متعلق به«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان سعودی به قتل رسید، پیدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، شبکه سی ان ان ترکیه گزارش داد که بازرسان ترکیه ای دو کیف را در خودروی متعلق به کنسولگری عربستان سعودی پیدا کردند که روز گذشته در یک پارکینگ در استانبول پیدا  شده بود.

این شبکه ترکیه ای افزود که در این دو کیف وسایل متعلق به«جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان سعودی به قتل رسید، پیدا شد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی  و سردبیر سابق روزنامه «الوطن» و ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

روز پنجشنبه 18 اکتبر دادستانی استانبول نیز اعلام کرد که بررسی و تفحص واحدهای امنیتی و قضایی ترکیه از اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی مطابق با قوانین و معاهدات بین المللی ادامه دارد.

در پی فشارهای بین المللی گسترده عربستان به قتل خاشقی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. عربستان سعودی در بیانیه‌ای که بامداد روز شنبه هفته جاری منتشر کرد رسما کشته شدن جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی در این بیانیه مدعی شد خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری  جان خود را از دست داد و 18 شهروند سعودی در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.