نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی این بار در نمایشی جدید و با عکسی از تورقوزآباد و چند عکس و نقشه بزرگ شده دیگر در دست، در پشت همان تریبون آشنا قرار گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خیمه‌ شب بازی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل همچون سال های پیش در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تکرار شد.

این اظهارات بی‌ اساس در حالی مطرح می‌ شود که آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در گزارش‌ های مکرری، صلح‌ آمیز بودن تمامی فعالیت‌ های هسته‌ ای ایران را مورد تایید قرار داده است و این گزارش‌ ها در شرایطی منتشر شده که این نهاد بین‌ المللی نظارت کاملی بر این فعالیت‌ ها داشته است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی پنجشنبه گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تصاویری را نشان داد که به ادعای او، تاسیسات سرّی ایران را در چند نقطه از جمله در «تورقوزآباد» نشان می‌ داد!

نتانیاهو در آغاز این یاوه گویی ها گفت: «پیش‌ تر که در اینجا صحبت کردم، اسرائیل تنها بود. از میان تمامی اعضای سازمان ملل متحد، تنها اسرائیل بود که با توافق هسته‌ ای ایران مخالفت کرد.»

او در ادامه با اشاره به ادعاهای پیشین خود درباره سایت‌ های مخفی هسته‌ ای در کشورمان، مدعی افشاگری جدیدی شد و گفت که مختصات تاسیسات هسته‌ ای مخفی تازه‌ ای را که پیش‌ تر اطلاعات آن را به آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی داده است، ارائه می‌ دهد.

او گفت: «اسرائیل هر آنچه را که باید برای دفاع از خود در برابر ایران انجام می‌ دهد. ما در سوریه مقابل شما هستیم. ما در عراق مقابل شما هستیم.»

 

0

 

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت، در حالی که آمریکا با تحریم‌ های شدید علیه ایران اقدام می‌ کند، اروپا به این کشور برای دور زدن تحریم‌ ها کمک می‌ کند. آیا اروپایی‌ ها از تاریخ درس نمی‌ گیرند؟

نتانیاهو گفت تصاویری که نشان دادم می گوید که این محل یک آرشیو اسناد اتمی و یک انبار مواد و تجهیزات اتمی ایران است!

او گفت: ایران یک انبار سری اتمی در منطقه تورقوزآباد تهران دارد که تاکنون فاش نشده است و من اکنون آن را برملا می‌ کنم. نتانیاهو با نشان دادن پلاکاردی محل این تاسیسات «مخفی» را در حومه تهران اعلام کرد.

نتانیاهو مدعی شد: «من برای نخستین بار این مساله را افشا می‌ کنم که ایران تاسیسات سری دیگری در تهران دارد؛ یک انبار سری هسته‌ ای برای انبار کردن حجم وسیعی از تجهیزات و مواد از برنامه مخفی اتمی ایران! این محل در یک قالی‌ شویی ساده است؛ مانند محلی در شورآباد در نزدیکی پایتخت که اسناد اتمی ایران در آن پنهان شده بود!»

او خیال‌ بافی‌ های خود را به این ترتیب ادامه داد که ایران در ماه گذشته 15 کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیساتی خارج نموده و در مناطق مختلفی در تهران پخش و پنهان کرده است!

 وزیر خارجه ایران در واکنش به این شوی تبلیغاتی مسخره، نتانیاهو را چوپان دروغگویی توصیف کرد که نمی خواهد از دروغ گفتن دست بکشد. محمد جواد ظریف گفت: رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که بخواهد درباره برنامه هسته ای صلح آمیز دیگر کشورها وقیحانه اتهام بزند. اتهام زنی های وقیحانه این رژیم علیه ایران، فقط برای این است که واقعیت ها را از خودش دور کند که بزرگترین تهدید منطقه اسرائیل است.

عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه هم در واکنش گفت: به نظر می رسد عده ای نتانیاهو را سرکار گذاشته اند. 

اما واکنش ها و دست انداختن های نتانیاهو تنها به ایران محدود نبود بلکه حتی خود صهیونیست ها هم آن را مایه تمسخر قرار دادند. تحلیلگر سیاسی رادیو رژیم صهیونیستی با انتشار نوار ویدئویی ای تاکید کرد ایرانی ها در برابر ساختمانی که بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تصویر آن را به عنوان تاسیسات سری ایران نشان داد، عکس یادگاری می گیرند.

«شمعون آران» با مطلبی در توییتر خود نوشت: شهروندان ایرانی در برابر ساختمانی که بنیامین نتانیاهو، تصویر آن را در سخنرانی خود به عنوان تاسیسات سری هسته ای ایران نشان داد، عکس یادگاری می گیرند!

اما یاوه گویی های نتانیاهو در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تنها یک مورد از شوهای تبلیغاتی او ضد ایران است و جا دارد موارد قبل از آن را نیز در اینجا ارائه کنیم تا او بیشتر دستمایه خوانندگان قرار گیرد:

 ادعاهای ضدایرانی به زبان فارسی- 5 سپتامبر 2018

در اوایل ماه سپتامبر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حساب توییتری خود «به زبان فارسی» ادعاهای ضدایرانی خود را مطرح کرد و نوشت: «اسرائیل در تصمیم خود برای پیشگیری از استقرار نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه راسخ است. ما قاطعانه علیه این گونه تلاش ها و نیز تلاش برای تولید سامانه های تسلیحاتی دقیق در هرکجا، چه نزدیک و چه دور، اقدام می کنیم. ما به دفاع از امنیت اسرائیل ادامه می‌ دهیم.»

شوی تلویزیونی - 30 آوریل 2018

بنیامین نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی در 30 آوریل (10 اردیبهشت) ادعا کرد به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌ دهد ایران پس از امضای توافقنامه هسته‌ ای همه اسناد مربوط را در یک مرکز محرمانه در حومه تهران (شورآباد) مخفی کرده است!

نتانیاهو، با به نمایش گذاشتن تعداد زیادی پوشه و سی‌ دی مدعی شد در یک عملیات اطلاعاتی توانسته به 55 هزار صفحه و 55 هزار فایل دیجیتال از اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای نظامی ایران در قالب 183 سی دی دست پیدا کند.

 

180501-benjamin-netanyahu-1920-1080.nbcnews-ux-1080-600

 

او با نشان دادن تصاویر مضحکی از آن چه به گفته او از اسناد هسته‌ ای ایران به دست آمده، ایران را متهم کرد که برای سال‌ ها به مجامع بین المللی درباره برنامه هسته ای خود دروغ گفته است.

نتانیاهو در این ادعای خود گفت: «ایران درباره عدم برخورداری از برنامه نظامی هسته ای دروغ گفته است. یکصد هزار فایل محرمانه نشان می دهد آنها دروغ گفته اند. دوما، حتی پس از امضای توافق هسته ای، ایران دانش هسته ای نظامی خود را با هدف استفاده در آینده حفظ کرده است. سوما، ایران در سال 2015 که باید طبق توافق هسته ای اطلاعات کاملی را در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی می گذاشت، باز هم دروغ گفت. در پایان این که توافق هسته ای مبتنی بر دروغ است.»

 

PR

 

به ادعای نتانیاهو، اسناد به دست آمده نشان می دهد ایران در پی تولید و آزمایش 5 کلاهک هسته ای با قدرتی برابر 10 کیلوتن تی‌ ان ‌تی بوده است.

ایران ادعاهای تازه نتانیاهو را یک «نمایش بچگانه و مسخره» توصیف کرد.

ضعف اسنادی ادعایی که در این سخنرانی به آن اشاره شد، به اندازه‌ ای بود که حتی تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی نیز قانع نشدند که این اسناد بتواند ایران را نسبت به فعالیت‌ های نظامی خود محکوم کند.

«الون بن دیوید» تحلیلگر نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به این موضوع اشاره کرد که سخنرانی اخیر نتانیاهو نتوانست این نکته را اثبات کند که ایران بعد از امضای توافق برجام به ابعاد تسلیحاتی  فعالیت‌ های هسته‌ ای خود ادامه می‌دهد.

مهمترین برداشتی که تحلیلگران مسائل منطقه و بین الملل نسبت به شوی تبلیغاتی اخیر نتانیاهو داشتند، این است که وی با مهارت و دقت بالایی تلاش داشت از هر راهکار ممکن دونالد ترامپ را قانع کند که در توافق هسته‌ای ایران با شش کشور صنعتی تجدید نظر کرده و آن را تعلیق کند.

36 بار تکرار نام ایران در هفتاد و دومین دوره مجمع عمومی در سال 2017

سال 2017 که نتانیاهو هنوز به خروج دولت دونالد ترامپ از برجام مطمئن نشده بود، بند اصلی سخنرانی سالیانه‌ اش در مجمع عمومی تهدید ایران بود.

او در روز سه شنبه 28 شهریور 1396 در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل جامعه جهانی را فرا خواند که برجام با ایران را لغو کرده یا موجب تغییر کلی آن شود.

نتانیاهو مدعی شد اگر تغییری در توافق هسته ای با ایران روی ندهد، این توافق باعث می شود که ایران به کره شمالی دیگر بدل شود.

 

images_cms-image-000031057

 

وی ادعا کرد: آنهایی که از توافق با ایران دفاع می کنند، می گویند این توافق مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد. دقیقا همین حرف ها را در مورد توافق هسته ای با کره شمالی می زدند و می دانیم که نتیجه آن چه شد. اگر شرایط (در توافق) تغییر نکند، این توافق دقیقا به نتیجه مشابه منجر خواهد شد.

او برجام را با توافق دهه 90 میان قدرت های جهانی با کره شمالی مقایسه کرد.

نتانیاهو 36 بار نام ایران را در این سخنرانی بر زبان آورد و در پرده آخر نمایشش، عبارتی خطاب به ملت ایران را به زبان فارسی بیان کرد: «ما شما را دوست داریم.»

امید برای پیروزی ترامپ در سخنرانی سال 2016

در سال 2016 نتانیاهو در هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل گفت برجام یک واقعیت است اما رصد اجرای تعهدات ایران، باید کار اصلی اسرائیل وجهان باشد.

او این را گفت اما در آن پاییز شاید امید او انتخاب قریب‌ الوقوع دوست دیرینه‌ اش دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

انتخاب دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌ جمهور آمریکا، شاید هیچ‌ کس در جهان را به اندازه صهیونیست ها خشنود نکرد.

عزاداری برای برجام و ترس از کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب» در سخنرانی سال 2015

نتانیاهو در سال 2015 هنگامی پشت تریبون مجمع عمومی قرار گرفت که تازه توافق هسته‌ ای ایران و 1+5 به دست آمده بود؛ نتانیاهو برای آنکه نشان دهد عزادار این «توافق» است، با یک دقیقه سکوت کامل همگان را به شک انداخت که چه خبر شده است!

او غیر از آن، در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با نشان دادن کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب» آن را حاوی نقشه‌ راه نابودی اسرائیل توسط مسئولان ایرانی دانست. وی در حالی که اطلاعاتی ناقص و غیر مستند به حاضران ارائه می‌ کرد، با عصبانیت از اهداف و سیاست‌ های ایران درباره نابودی اسرائیل سخن می‌ گفت.

 

8

 

کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری مروری است بر دیدگاه ایشان در مورد مسئله‌ فلسطین به همراه مقدمه‌ ای از دکتر علی اکبر ولایتی که به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی می‌ پردازد. این کتاب در 416 صفحه و هشت فصل به موضوعاتی مانند شبهات مطروحه در مسئله‌ فلسطین، آینده‌ فلسطین، راه‌ حل‌ های مسئله‌ فلسطین از منظر مقام معظم رهبری می‌ پردازد.

حمله به روحانی در سخنرانی سال 2013

مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 زمانی برگزار شد که تازه حسن روحانی رئیس جمهور ایران شده بود. نتانیاهو در سخنرانی خود در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، همه تلاشش را معطوف خنثی کردن توجه غرب به روحانی و محمد جواد ظریف کرد.

او مدعی شد که سخنان اخیر حسن روحانی را مبنی بر اینکه ایران هیچ گاه به دنبال ساخت بمب هسته ای نبوده است، باور نمی کند. وی ادعا کرد که اقدامات اخیر رئیس جمهور ایران برای کاهش تنش ها، حیله ای برای برداشتن تحریم هایی است که علیه ایران اعمال شده است.

نتانیاهو همچنین ایران را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی دانست و از جامعه بین المللی خواست تا فشار تحریم ها علیه ایران را کم نکند تا زمانی که این کشور غنی سازی اورانیوم را به طور کامل متوقف کند.

نتانیاهو در بخش دیگری از یاوه گویی هایش که عمدتا به ایران اختصاص داشت، مدعی شد: «حسن روحانی شبیه محمود احمدی نژاد نیست. اما زمانی که صحبت از برنامه هسته ای است تنها تفاوت این است که احمدی نژاد گرگی در لباس گرگ بود، اما روحانی گرگی در لباس میش است. گرگی که تصور می کند با این ترتیب می تواند جامعه بین المللی را فریب دهد.»

ماژیک قرمز و نمودار بمبی نتانیاهو درباره ایران در سال 2012

سخنرانی بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل در سال 2012 با نمایش یک نمودار-نقاشی همراه بود که طی آن ، وی کوشید به زعم خود با نشان دادن تصویری فانتزی از یک بمب، جهان را از خطری هسته ای ایران آگاه کند!

 

1

 

نتانیاهو بوم کوچک نقاشی در دست گرفت و با ماژیک قرمز خطی نسبتا کج کشید تا میزان اورانیوم غنی‌شده ایران و «خطرات» آن را نشان دهد.

این اقدام هر چند جدی بود اما واکنش های طنز آمیزی را به دنبال داشت و برخی طنزپردازان و رسانه ها شیرین کاری نتانیاهو را سوژه طنزهای مکتوب و تصویری خود قرار دادند.

 

3

5

 

و اما طنز تورقوزآباد!

و در هفتاد و سومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نتانیاهو با تصویری در دست از سر در ساختمانی فرسوده در حومه تهران مدعی شده که اینجا محل انبار صدها تن مواد هسته ای ایران بوده است.

زمان ایراد نطق نتانیاهو این بار با یک بدشانسی هم روبرو بود زیرا سخنرانی‌ اش در ساعاتی بیان شد که تقریبا تمامی رسانه‌ های آمریکا سرگرم پخش شهادت‌ ها در کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا در خصوص قاضی «برت کاوانا» کاندیدای ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا بودند.

برای این رسانه‌ها سخنان «لیسی فورد» حقوقدان آمریکایی که می گوید 36 سال پیش در سن 15 سالگی نزدیک بوده که از سوی این قاضی که آن زمان نوجوانی 17 ساله بوده مورد تجاوز جنسی قرار گیرد و سپس پاسخ بغض‌ آلود کاوانا، بسیار مهم‌ تر از اعلام «کشف» انبار هسته‌ ای ایران از زبان نتانیاهو بود.

 

Untitled

 

یک بدشانسی دیگر هم شاید در این نطق بود؛ تورقوزآباد!! نامی که خود به خود می‌ تواند ایرانی‌ ها را بخنداند. نام تورقوزآباد که به سختی در زبان نرم نتانیاهو می‌ چرخید، اسباب خنده کاربران فضای مجازی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.