حسین بهشتی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال های اخیر صید غیر مجاز ترال( کف روب) در آبهای این بندر شدت گرفته است.
وی اضافه کرد: اگر طرح دریابست اجرا شود به هیچ شناوری اجازه خروج داده نمی شود و می توان شناورهای متخلف را شناسایی و با آنان برخورد کرد.
مدیر تعاونی صیادی بندردیر اظهارداشت: ما می توانیم صیادان را به شرط اینکه دریابست توسط حراست شیلات با ابزار قدرتی که در اختیار دارد بطور جدی دریا کنترل کند و نگذارد شناوری غیربومی به صید بپردازند، متقاعد به اجرای آن کنیم.
وی گفت: از طرف دیگر شیلات قول داده که صید میگو را از اول مرداد برای صیادان آزاد کند که این هم برای دریا و صیادان خوب است.
بهشتی نژاد افزود: همچنین بیمه قبول کرده که در مدت دریابست و ممنوعیت فعالیت صیادان، بیمه آنان منظور شود.
وی گفت: دریا نیاز به نفس کشیدن و استراحت دارد و همه باید از ذخایر دریایی محافظت کنند تا برای آیندگان حفظ شود.
روز گذشته جمعی از صیادان بوشهر با مراجعه به استانداری این استان خواستار لغو اجرای طرح دریابست در این استان شدند.
طرح دریابست پیش از آغاز صید میگو برای صیانت و حفاظت از نسل آبریان بویژه این گونه اجرا می شود و با اجرای آن دریاروی وعملیات صید و صیادی برای صیادان ممنوع است.
شیلات استان بوشهر، زمان اجرای طرح دریابست در محدوده آب های ساحلی خلیج فارس در این استان را از 10 تیر تا آغاز فصل میگو اعلام کرده است.
بندردیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر یکی از بنادر بزرگ صید و صیادی است که بیش از 500 شناور، کشتی و قایق صیادی مشغول به صید و صیادی هستند.
7207/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.