مدیرعامل شرکت توتال گفت: شما نمی توانید بدون دسترسی به سیستم مالی آمریکا در 130 کشور جهان فعالیت داشته باشید. بنابراین در حقیقت ما قوانین آمریکا را اجرا می کنیم و مجبوریم ایران را ترک کنیم.

به گزارش جماران؛ مدیرعامل شرکت توتال گفت: این شرکت به دلیل عدم امکان معافیت از تحریم های جدید دولت آمریکا، از طرح پارس جنوبی ایران خارج می شود.

پاتریک پویان، در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی اف ام  فرانسه ، با تاکید براینکه راه دیگری جز خروج از این پروژه نداشته است گفت: شما نمی توانید بدون دسترسی به سیستم مالی آمریکا در 130 کشور جهان فعالیت داشته باشید. بنابراین در حقیقت ما قوانین آمریکا را اجرا می کنیم و مجبوریم ایران را ترک کنیم.

وی افزود: شرکتی مثل ما باید به قوانینی که در موردش به اجرا گذاشته می شود احترام بگذارد بنابراین ما باید از ایران خارج شویم.

مدیرعامل شرکت توتال گفت: توتال به دلیل خروج از طرح توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس 40 میلیون دلار متضرر شده است.

پویان با ابراز امیدواری در باره اینکه یک روز بتوانیم  به ایران برگردیم گفت : برای شرکتی در مقیاس توتال که سالانه 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام می دهد، زیان 40 میلیون دلاری چندان قابل توجه نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 962700
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.