رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن دعوت همه گروه ها و جناح ها به وحدت و همدلی گفت: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با مشکلات زیادی رو به رو است، معتقدیم رییس جمهوری می تواند مشکلات را حل کند.

به گزارش جماران، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس دهم امروز - چهارشنبه - در نشست خبری درباره برخی شائبه ها مبنی بر حمایت این فراکسیون از طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری افزود: موضع ما نسبت به دولت آن قدر واضح و شفاف است که اصلا نیازی به بیانیه و موضع گیری نیست. 
وی موضع این فراکسیون را نسبت به دولت، حمایت همراه با نقد مشفقانه عنوان و تاکید کرد: استیضاح و حتی سوال از رییس جمهوری حق مجلس بوده و بسیار هم خوب است اما هنوز سوال در دستور کار فراکسیون ها قرار نگرفته است.
رییس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ممکن است روزی بخواهیم از رییس جمهوری سوال کنیم اما طرح استیضاح و عدم کفایت به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.
عارف تاکید کرد: نماینده ای که درمورد عدم کفایت رییس جمهوری مطلبی مطرح کرده با فراکسیون امید در ارتباط است حتی اگر عضو فعال این فراکسیون باشد، موضع گیری فردی با موضع گیری سازمانی متفاوت است.
وی تاکید کرد: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با چه مشکلاتی رو به رو است، ولی معتقدیم می تواند مشکلات را حل کند.

**کشور باید به سمت تحزب پیش برود
رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین در پاسخ به سوالی درمورد طرح هسته سخت اصلاحات از سوی «سعید حجاریان» اظهار داشت: مسلما به استناد قانون اساسی، کشور باید به سمت تحزب پیش برود و راهی جز این نداریم.
عارف افزود: مجموعا این مساله جا افتاده است و برخی جریان ها که مقطعی هستند، در انتخابات رای می گیرند، اما پاسخگو نیستند. برخی جبهه ها نیز که تشکیل می شوند، چنین هستند زیرا شرایط برای تشکیل احزاب فراگیر وجود ندارد، فعلا موضع جبهه ای را به رسمیت می شناسیم، اما جبهه ها باید پاسخگو باشند. 
وی اظهار داشت: پس از بررسی فعالیت ها، به طور طبیعی به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان رسیدیم که در دو دوره موفق بوده و البته هر بار، با آسیب شناسی سعی کردیم مشکلات را برطرف کنیم اما نهاد بالادستی این شورا باید چه باشد؟
عارف افزود: ما مرجعی بالادستی در کنار مدیریت اجرایی لازم داریم که پارلمان اصلاحات در همین زمینه مطرح شده است؛ آنچه حجاریان گفته، این است که چنین ثباتی باید حفظ شود و هسته ای باثبات تشکیل شود که این پروسه را پیگیری کند. البته در هیچ محفلی، این ایده تاکنون مطرح نشده است.

** سوال از رییس جمهوری انگیزه های سیاسی دارد 
رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در مورد طرح سوال از رییس جمهوری اظهار داشت: اعتقاد ما این است که پشت پرده سوال از رییس جمهوری انگیزه های سیاسی است؛ اگر انگیزه سیاسی نباشد و انگیزه های دیگر وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم. 
عارف در مورد پیگیری فراکسیون امید مجلس درخصوص موضوع حصر نیز گفت: برای رفع حصر ما کارگروه ویژه ای تشکیل داده ایم، بنا بر این بود که این موضوع رسانه ای نشود و همه احساس بُرد کنند؛ این مساله ملی است و تابع پیروزی جریان و شکست جریان دیگری نیست. 
وی همچنین گفت: بحث ممنوع التصویری آقای خاتمی را پیگیری کردیم که کمتر شده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.