«گوردون کمپل» به دروغ‌هایی اشاره کرده که ترامپ با بیان آن‌ها، قصد توجیه دشمنی‌اش با ایران را داشته اما کمپل معتقد است که سیاست‌های آمریکا به خصوص تحریم‌های ناعادلانه این کشور در جهت منافع نیوزلند نیست و رسانه‌های این کشور باید به دروغ‌های ترامپ بپردازند.

به گزارش جماران؛ 'گوردون کمپل' نویسنده نیوزیلندی معتقد است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 9 دروغ را در اظهارات مختلفش در خصومت با ایران مطرح کرده تا جهان را فریب دهد.

تارنمای خبری نیوزلندی «اسکوپ» در مقاله‌ای که به تحریر «گوردون کمپل» درآمده، 9 دروغ را که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران در اظهاراتش به طور دائم مطرح می کند، روایت کرده است.

«گوردون کمپل» به دروغ‌هایی اشاره کرده که ترامپ با بیان آن‌ها، قصد توجیه دشمنی‌اش با ایران را داشته اما کمپل معتقد است که سیاست‌های آمریکا به خصوص تحریم‌های ناعادلانه این کشور در جهت منافع نیوزلند نیست و رسانه‌های این کشور باید به دروغ‌های ترامپ بپردازند.

**دروغ اول: ایران از تروریسم حمایت می‌کند

کمپل می‌گوید این ایران نیست که از تروریسم حمایت می کند بلکه عربستان سعودی است که به صورت مستقیم و یا از طریق «بودجه های کلان خیریه» خود، باعث به وجود آمدن گروههای تروریستی مختلف مانند «القاعده»، «داعش» و «جبهه نصرت» در بخش های مختلفی از دنیا شده است.

**دروغ دوم: ایران از تروریست ها حمایت می‌کند

نویسنده این مقاله با بیان اینکه ترامپ به دروغ می گوید که ایران از تروریست ها حمایت می کند. وی با رد این ادعای کذب، به کشورهایی اشاره کرد که به صورت کاملاً مستقل، سیاست‌های خود را دنبال می‌کنند و نفوذ ایران در این کشورها، اتهامی بی اساس بوده است.

**دروغ سوم: ایران در یمن و سوریه ایجاد آشوب می‌کند

کمپل این دروغ را یکی دیگر از فریب ها و دسیسه های سیاسی ترامپ و تیم تندرو دولتش در آمریکا می‌داند که بدون اشاره به واقعیات، اتهامات ادعایی را علیه ایران مطرح می کند.

وی در این خصوص توضیح داده که ایران در سوریه حضور فعالی داشته که برای مقابله با گروههای تروریستی از جمله داعش بوده است.

**دروغ چهارم: اسرائیل مدارکی مبنی بر ساخت پنهانی سلاح هسته‌ای توسط ایران ارائه کرده است

کمپل این ادعا را دروغ بزرگ دیگری از کاخ سفید عنوان کرده که از نمایش مضحک «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان سند نامبرده است.

وی این اظهارات را با وجود گزارش های متعدد سازمان انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات بین المللی، نشانه فاصله صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از واقعیت عنوان کرده است.

**دروغ پنجم: ایران به دنبال از سرگیری برنامه ساخت سلاح هسته‌ای است

کمپل دراین زمینه بازهم با رد دروغ مطرح شده توسط ترامپ در مقاله اش نوشت :هیچ شواهدی حاکی از قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای وجود ندارد و همچنین پایبندی ایران به برجام نیز نشان دهنده همین موضوع است.

**دروغ ششم: پاره کردن تواق هسته‌ای ایران باعث امن شدن منطقه می‌شود

کمپل در پاسخ به این ادعای رئیس جمهوری آمریکا نوشت: توافق هسته‌ای باعث اعتماد جامعه جهانی از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران شده بود اما با پاره شدن این توافق، تنش‌ها در منطقه بیش از پیش خواهد شد.

**دروغ هفتم: تندروی در ایران تحت فشار آمریکاست

کمپل با رد این ادعا اظهار داشت که این آمریکاست که سیاست‌های افراط گرایانه ای دارد و کشورهای دیگر به این سیاست ها پاسخ می دهند و اعتدال‌گرایی بزرگترین قربانی سیاست‌های ستیزه جویانه واشنگتن در جهان است.

**دروغ هشتم: مردم آمریکا علیه توافق هسته‌ای در کنار یکدیگر ایستاده‌اند

این ادعای کاخ سفید با اشاره به آمار نظرسنجی‌های عمومی از مردم آمریکا رد شده و برعکس این نظرسنجی ها نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا معتقدند که حفظ برجام برای همه کشورها مهم بوده است.

**دروغ نهم: آمریکا با نمایش قدرت، کره شمالی را تحت تأثیر قرار خواهد داد

کمپل بد عهدی آمریکایی‌ها در برهم زدن توافقات بین المللی و خروج زورگویانه و یک طرفه آن‌ها از معاهده‌های بین المللی را بزرگترین تهدید برای اعتماد کره شمالی به عقد توافق با آمریکا را دانسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.