رئیس فراکسیون زنان گفت: ما تلاش زیادی کردیم که مباحثی مانند سن ازدواج را تا پایان سال 96 به یک نتیجه مطلوب برسانیم، خیلی هم سعی کردیم که قبل از تمام شدن سال این موضوع را به صحن علنی بیاوریم اما مباحث مربوط به بودجه و استیضاح به قدری از مجلس وقت گرفت که عملاً نهایی کردن این مسئله به سال جاری افتاد.

به گزارش جماران؛ فراکسیون زنان مجلس با داشتن چهره‌های شاخصی مثل پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی توانست در سال گذشته جریان‌های زیادی به راه بیندازد و نشان دهد که نماینده‌های زن این دوره از مجلس به دنبال تغییرات محسوس در قوانین مربوط به زنان هستند، اما بسیاری از برنامه‌های آنها با اتمام سال نیمه‌تمام ماند تا پیگیری آنها به سال جدید موکول شود.

پروانه سلحشوری به نتیجه رساندن همین برنامه‌ها را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فراکسیون زنان برای سال 97 می‌داند و می‌گوید: «ما تلاش زیادی کردیم که مباحثی مانند سن ازدواج را تا پایان سال 96 به یک نتیجه مطلوب برسانیم، خیلی هم سعی کردیم که قبل از تمام شدن سال این موضوع را به صحن علنی بیاوریم اما مباحث مربوط به بودجه و استیضاح به‌قدری از مجلس وقت گرفت که عملاً نهایی کردن این مسئله به سال جاری افتاد.»

او ادامه می‌دهد: «به سرانجام رساندن بحث گذرنامه و تابعیت هم دو مبحث دیگری هستند که تلاش می‌کنیم امثال به نتیجه برسند، اما متأسفانه سنگ‌اندازی‌های زیادی در این زمینه‌ها مواجه هستیم. این مانع‌تراشی‌ها، کار در حوزه زنان را دو برابر بقیه حوزه‌ها سخت می‌کند. عده‌ای فکر می‌کنند مسلمانی به این است که بر روی مسائل زنان حساسیت به خرج بدهند.»

به گفته سلحشوری رسیدگی به وضعیت اشتغال زنان هم در کنار سایر برنامه‌های فراکسیون زنان، جزو اولویت‌های رسیدگی این فراکسیون محسوب می‌شود. او می‌گوید: «یکی دیگر از مسائلی که به آن توجه خواهیم داشت مسئله اشتغال است. به دنبال این هستیم که میزان اشتغال زنان را به 50 درصد برسانیم که برای این کار، فعالیت‌های زیرساختی زیادی لازم است. باید توجه کنیم که حوزه زنان از سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جدا نیست. وقتی وضعیت اشتغال در کل کشور بهبود پیدا کند قطعاً اتفاقات خوبی هم برای زنان خواهد افتاد اما ما هم تلاش می‌کنیم برخی موانع را برداریم و به حرکت‌های مفید سرعت بیشتری ببخشیم.»

سلحشوری ادامه می‌دهد: «در حوزه نظارتی هم، نظارت بر اجرای برنامه ششم توسعه را که در سال گذشته نیز به‌طور جدی در دستور کارمان قرار داشت، پیگیری می‌کنیم.»

او در پاسخ به اینکه چقدر به عملی شدن برنامه‌های سال 97 فراکسیون زنان امیدوار است، می‌گوید: «اساساً ناامیدی خوب نیست و نباید ناامید باشیم اما کارها در کدام حوزه به‌خوبی پیش می‌رود که در بحث قانون‌گذاری حوزه زنان خوب پیش برود؟ به هر حوزه‌ای که نگاه کنیم می‌بینیم روند تصمیم‌گیری‌ها با موانع زیادی روبه‌رو است و لنگ می‌زند. با این وجود امیدوارم که امسال متفاوت از گذشته بتوانیم دغدغه‌هایمان را پیگیری کنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 891071
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.