امان جمعه موقت تهران با بیان اینکه مقابله با ولی فقیه حکم اعدام دارد، گفت: درباره کسانی هم که امنیت عمومی جامعه را به هم می‌زنند قرآن کریم می‌فرماید یا باید اعدام شوند و یا دست و پایشان قطع شود.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در سخنرانی خود در مراسم بزگداشت شهدای حوادث خیابان پاسداران گفت: داغ ۴ فداکار ، سنگرنشینان حق و کبوتران حریم مقدس جمهوری اسلامی را تسلیت می‌گویم. خداوند عزیز انسان را برای میل به کمال مطلق در این آزمایشگاه آورده است.

وی افزود: همه انسان‌ها استعدادهایی دارند که باید به فعلیت برسد، خدا از روح خودش در بشر دمیده است و چون روح خدا را داریم باید از محبت سرچشمه بگیریم. امت‌ها باید با امامت عمومی فضایشان الهی باشد. برای تحقق این اهداف، خدای متعال برای ما پایگاهی قرار داده است. اولین پایگاهی که کمک می‌کند بشر حرکت الهی داشته باشد و از کج رفتاری دوری کند، عقل است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خدای متعال چراغ عقل را در ما روشن کرده است، گفت: خداوند بشر را مزمت می‌کند چرا از عقل پیروی نمی‌کنید؟ اگر عقل مجذوب هوای نفس نشود راه را نشان می‌دهد. لذا انسان برای کارها باید از عقل استفاده کند، انسان عاقل فکر می‌کند بعد از اینکه کاری را انجام می‌دهد، فکر می‌کند به کسی لبخند می‌زند، عقل ریشه همه سعادت‌ها است. عقل نبوت را ثابت می‌کند ، عقل امامت را ثابت می‌کند، عقل دوست و دشمن را تشخیص می‌دهد لذا باید از عقل حمایت شود تا زیر خروارها خاک دفن نشود.

وی با تاکید بر اینکه انسان عاقل کار بی نتیجه نمی‌کند، گفت: چراغ دوم دوم دین است که نظم، قانون، معرفت، دفاع، آرامش و همه ارزش‌ها را دارد. کسی که دین ندارد بهره‌ای از ارزش‌ها نبرده است. آن چیزی که از ویروس، مرض و کرم‌ها خطرناک‌تر است بی دینی است، دین قانون، تمدن، فرهنگ و تنظیم ارتباط انسان با خودش، خدا و ملک است.

صدیقی سومین پایگاه عروج انسان به سوی خدا را ولایت و حاکمیت برشمرد و گفت: محور همه پیشرفت‌ها مسئله امامت معرفی شده است. اگر حاکمیت الهی از دین کنار گذاشته شود، ضمانت اجرایی برای قوانین خداوند نیست.

 وی گفت: پایگاه بعدی مسئله خانواده است، خانواده زیربنای جامعه است، اگر خانواده نباشد تمدنی پیش نمی‌آید، خانواده در قرآن کریم جایگاه خاصی دارد. پایگاه بعدی تکامل انسان از لحاظ اقتصادی است، جامعه‌ای که اقتصاد و قوام مالی ندارد و گرفتار فقر و پریشانی است، خوشبخت نیست و با مرز کفر همسایه است و روسیاهی با وی هم مرز است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پایگاه آخر امنیت است، گفت: اگر انسان می‌خواهد آرامش داشته باشد باید امنیت داشته باشد زیرا در هیچ موردی کاری ازش ساخته نیست. جامعه ناامن مقبولیت بین‌المللی را از دست می‌دهد، کلاس‌های درس و دانشگاه در جامعه ناامن تشکیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هرکسی از دین خدا تبعیت کند دو رشد و فرصت نصیبش می‌شود، گفت: آدم دین‌دار سرگردانی ندارد. بعضی از مسئولان انگار خدا در نظرشان نیست و همه مسائل‌شان سیاسی است و برای رای گرفتن به سوی هر نامردی دست دراز می‌کنند، وعده می‌دهند و عمل می‌کنند. مگر زندگی چند روز است که همه چیزش سیاسی است و روزنامه‌ها را می‌بینید چرا حواسشان به فقرا و جانبازان نیست.

صدیقی با اشاره به اینکه امام علی در دل شب به خانه فقرا می‌رفت دوربین و روزنامه نگار نمی‌برد، گفت: حضرت فاطمه می فرماید اگر کسی برای خداوند کار کند خدا هم یک تضمین برای او دارد و او را وانمی‌گذارد. شمشیر دین از مرتدین پیشگیری می‌کند، برای حفظ اقتصاد باید مردم همه مسائل را بدانند تا تجارت خوبی داشته باشند و بدانند که این غارتگران بیت‌المال نمی‌توانند اموال آن‌ها غارت کنند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: خانواده مقدس است و پایگاه بندگی خدا و محل تربیت مجاهدین فی سیبل الله است، لذا در موضوع خانواده کسی که بی عفتی و فحشا را دامن می‌زند را باید صد ضربه شلاق زد.

وی با تاکید بر موضوع امت و حفظ نظام و ولایت خاطرنشان کرد: این که امام حکم سلمان رشدی را مرتد اعلام کرد برای این بود که کسی جرأت نکند به ولایت توهین کند. ولی فقیه، حجت امام زمان در زمان غیبت است، امام صادق فرمود کسی که با ولایت فقیه مقابله کند با ما مقابله کرده است. مقابله با ولی فقیه حکم اعدام دارد.

صدیقی گفت: درباره کسانی که امنیت عمومی جامعه را به هم می‌زنند قرآن کریم می‌فرماید یا باید اعدام شوند و یا دست و پایشان قطع شود. امنیت از نان شب واجب‌تر است، اینکه یک حکومت ۲۵۰۰ برچیده شود از معجزات است، مردم شهید دادند، نظام اسلامی تشکیل دادند شراب‌خانه‌ها جمع کردند، مستشاران آمریکایی را بیرون کردند تا جوان‌های ما با دین شدند. این نوع معنویت در سطح دانشگاه‌ها برای عده‌ای بی‌دین قابل قبول نبوده است اما نظام جمهوری اسلامی با آن‌ها برخورد کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.