جلسه علنی نوبت صبح مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی به منظور بررسی ادامه جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ برگزار شد.

به گزارش جماران؛ براساس اعلام سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس، رسیدگی به جزییات لایحه بودجه سال 1397 در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

یارانه نقدی سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مبلغ یارانه‌های نقدی در سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است.

محمدباقر نوبخت در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 97، در موافقت با پیشنهاد حاجی بابایی درخصوص هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: تصمیم بر شفاف سازی ارقام و احکام بودجه سال 97 که با موافقت و همراهی دولت نیز مواجه بود، شرایط خوبی را برای سال 97 فراهم کرده است تا مردم از هم اکنون بدانند برای سال آینده مسئولان تقنینی و اجرایی قرار است چه اقدامی را انجام دهند.

سخنگوی دولت دوازدهم با بیان اینکه از این رو پیشنهاد مجلس برای اینکه تمامی ارقام درآمدی به ریز در جدولی ارائه شود و دولت نیز با آن موافقت کرد، بسیار صریح نشان می دهد که ما چه منابع و مصارفی سال 97 داریم، گفت: واقعیت این است که برای سال آینده چیزی حدود 46 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی خانواده ها پرداخت می کنیم. در سنوات گذشته این رقم 42 هزار میلیارد تومان بود و چون مجلس محترم اراده داشت یارانه خانواده های تحت پوشش افزایش یابد، در حال حاضر 4 هزار میلیارد تومان در سال 96 نسبت به 95 به پرداخت یارانه نقدی اضافه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه جمع رقمی که در حال حاضر برای خانوارها پرداخت می شود، 46 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: دولت در یک برنامه از پیش هماهنگ شده با حداقل برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه بتواند به اقدامات دیگر بپردازد، منابع مورد نظر برای افراد یارانه بگیر را از 46 هزار میلیارد تومان به 23 هزار میلیارد تومان کاهش داد و این موضوع با موافقت نمایندگان مواجه نشد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که در روال قبلی در لایحه بودجه 23 هزار میلیارد تومان بود که 7 هزار میلیارد تومان به آن اضافه شد، میزان آن به 30 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت، عنوان کرد: با این روال نیز باید بتوانیم نیمی از مردم را که قبلا یارانه دریافت می کردند، را از این مجموعه خارج کنیم که این مسئله مغایر با اراده مجلس است که باید ابزار کار فراهم شود.

نوبخت با بیان اینکه آنچه که پیشنهاد شد و مورد موافقت دولت با سازوکار است که بارها من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده ام دولت هر آنچه را که مجلس اراده کند، با آن هماهنگ است و برخلاف نظر مجلس، دولت مستقلاً اقدامی را انجام نمی دهد، گفت: با این روال که با 41 هزار میلیارد تومان در صورت وجود منابع افزایش دریافتی که معقول نیز هست، نسبت به 46 هزار میلیارد تومان فعلی فاصله ای وجود دارد که باید تلاش کنیم آگاهانه افرادی که مستغنی هستند را حذف کنیم.

وی گفت: اگر اراده مجلس این است که جز افراد مستغنی کسی دیگر حذف نشود، با پیشنهاد مطرح شده موافقت داشته باشند.

مخالفت مجلس با افزایش سقف 11 هزار میلیاردی منابع یارانه ها

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس با پیشنهاد حاجی بابایی درباره افزایش سقف منابع درآمدی هدفمندی یارانه ها مخالف کردند.

در پیشنهاد مذکور آمده بود که افزایش اعتبار یارانه های نقتی و غیرنقدی از 30 هزار میلیارد تومان تا 41 هزار میلیارد تومان از محل افزایش درآمدهای این تبصره و یا جابجایی در اجرای جدول از طریق افزایش مصرف و براساس برنامه ششم بلامانع است.

عثمانی:نمایندگان مجلس نباید با اظهارات نادرست جایگاه مجلس را تضعیف کنند/ دکتر لاریجانی:تغییر رأی نمایندگان در قبال دریافت قیر سخن نادرستی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان آزادانه نظراتشان را درباره بودجه بیان می کنند، گفت: اکنون دو هفته است که درباره منابع بودجه بحث می کنیم و نمایندگان آزادانه نظرات متفاوتی را بیان کردند.

محمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 در تذکری گفت: آقای دکتر لاریجانی تذکر بنده، بند 11 ماده 23 است، یکی از همکاران که لازم نیست اسم ایشان را بیاورم یک فایلی را پخش کردند که نمایندگان در قبال قیر و مسائل حوزه انتخابیه رأی شان را واگذار می کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از همه جا تخریب می شود، چرا باید خودمان به جان هم بیفتیم.

وی تصریح کرد: ایشان که می گویند نمایندگان در قبال قیر رأی یا سوالشان را عوض می کنند نباید با این سخنان به نوعی خودمان به جان هم در مجلس بیفتیم و از همین رو آقای دکتر لاریجانی از شما تقاضا دارم از جایگاه و شأن نمایندگان مجلس شورای اسلامی دفاع کنید.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم بوکان تصریح کرد: بنده ملاحظه نکرده ام که کسی این حرف را زده باشد، اما این حرف بسیار نادرست است، زیرا هم اکنون دو هفته است که درباره منابع بودجه بحث می کنیم و نمایندگان آزادانه نظر می دهند و نظرات متفاوتی را نیز ارائه می کنند بنابراین اینگونه حرف ها واقعا ناصحیح است و می تواند تلقی غلطی را به وجود می آورد.

شرایط افزایش سرمایه شرکت توانیر مشخص شد/واگذاری بخشی از سهام شرکت ها به بخش غیردولتی

نمایندگان مردم در خانه ملت به شرکت توانیر اجازه دادند از محل مطالبات خود از شرکت های توزیع نیروی برق، نسبت به افزایش سرمایه در این شرکت ها اقدام کند.

نمایندگان مجلس در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با اصلاح بند (ج) تبصره 15 این لایحه با 148 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (ج) تبصره 15 لایحه مذکور؛  به دولت (شرکت توانیر) اجازه داده می‌شود از محل مطالبات خود از شرکتهای توزیع نیروی برق نسبت به افزایش سرمایه در این شرکتها اقدام و سپس وزارت امور اقتصادی و دارایی در اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی، سهام مازاد بر چهل و نه درصد(49%) شرکت توانیر در این شرکتها را تا سقف دویست و پنجاه هزار میلیارد (250.000.000.000.000) ریال به بخش غیردولتی با رعایت سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و قوانین و مقررات نحوه واگذاری سهام در قبال مطالبات قطعی آنها از دولت و یا آورده نقدی واگذار نمایند.

سیگار گران می شود/عوارض هر نخ سیگار در سال ۹۷ چقدر است؟

نمایندگان مجلس میزان دریافت عوارض بابت خرده فروشی هر نخ سیگار از تولیدکنندگان و واردکنندگان را تعیین کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با اصلاح بند الحاقی 7 تبصره 6 این لایحه با 135 رأی موافق، 66 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 7 تبصره 6 لایحه مذکور؛ از ابتدای سال 1397 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایران 75 ریال، تولید مشترک 150 ریال، تولید داخل با نشان بین المللی 250 ریال و وارداتی 600 ریال به عنوان عوارض اضافه می گردد. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 110516 این قانون واریز نماید.

شرایط افزایش سرمایه شرکت ها از طریق انتقال مازاد تجدید ارزیابی تعیین شد

با تصویب نمایندگان مجلس شرایط افزایش سرمایه شرکت ها از طریق انتقال مازاد تجدید ارزیابی مشخص شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی 3 تبصره 10 این لایحه با 154 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی 3 تبصره 10 آمده است که انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها، موضوع ماده (149) اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 94/4/31 به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و مشمول مالیات بر نرخ صفر می شود.

بر اساس جزء یک این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید براساس صورت های مالی عملکرد سال 1396 مشمول ماده 141 قانون تجارت شده باشند.

بر اساس جزء دو این بند الحاقی، شرکت های مذکور می بایست با این تجدید ارزیابی از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند.

ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مقرر می‌دارد که اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

گفتنی است در ماده 149 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب 31/4/94 آمده است که آن قسمت از دارایی‌های استهلاک‌پذیر که بر اثر به‌کارگیری یا گذشت زمان یا سایر عوامل و بدون توجه به تغییر قیمتها ارزش آن تقلیل می‌یابد و همچنین هزینه‌های تأسیس، قابل استهلاک بوده و هزینه استهلاک آنها جزء هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود. مقررات مربوط به استهلاک‌های دارایی‌های استهلاک‌پذیر شامل جداول استهلاک‌ها و چگونگی اجرای آن با رعایت استانداردهای حسابداری توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‌شود و ظرف مدت شش ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

سقف درآمدی بودجه عمومی دولت در سال ۹۷ تعیین شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، سقف درآمدی بودجه عمومی دولت در سال ۹۷ کل کشور را تعیین کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی سرانجام  با 165 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن، سقف درآمدی بودجه عمومی دولت در سال 97 کل کشور را تعیین کردند.

براساس بند الف ماده واحده لایحه بودجه سال 97؛ منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر چهار میلیون و چهارصد و سی و دو هزار و ششصد و چهار میلیارد و ششصد و شصت و هفت میلیون (4.432.604.667.000.000) ریال شامل منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و هشتصد و شصت و یک هزار و هشتصد و شصت و شش میلیارد و یکصد و چهل و هشت میلیون (3.861.866.148.000.000) ریال تعیین شد.

 

سهم ۳۲ درصدی صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفت و گاز در سال ۹۷

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با سهم ۳۲ درصدی صندوق توسعه ملی از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 با بند الف تبصره یک این لایحه موافقت کردند.

در بند الف تبصره یک این لایحه آمده است که سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، سی و دو درصد(32%) تعیین می‌شود. مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.

گزارش هزینه‌کرد وجوه این بند هر سه ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط وزارت نفت ارائه می‌گردد.

افزایش یک درصدی تعرفه واردات کالاهای مشابه تولید داخل/واریز درآمد ۱۳ هزار میلیاردی به خزانه

نمایندگان مردم در خانه ملت، تعرفه واردات کالاهای مشابه تولید داخل را افزایش دادند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با الحاق یک تبصره به ماده واحده لایحه مذکور با 127 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس تبصره الحاقی مذکور؛ به منظور حمایت از تولید محصولات صادرات محور، مدیریت واردات، توسعه و ارتقای سهم صادرات و بهبود تراز تجاری کشور، دولت مکلف است حداکثر یک واحد درصد میانگین به نرخ تعرفه موثر کلیه کالاهای وارداتی به استثنای کالاهای اساسی که از انواع مشابه داخلی برخوردار می باشند، اضافه و درآمد مازاد حاصله به مبلغ 13 هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از حقوق ورودی را به ردیف درآمدی واریز کند.

موضوع بازسازی و مقاوم سازی خطوط گازرسانی شهر و روستا برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مردم در خانه ملت تصمیم گیری برای بازسازی و مقاوم سازی خطوط گازرسانی شهر و روستا را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97، با بند د تبصره یک ماده واحده این لایحه با 101 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که به کمیسیون تلفیق موضوع مذکور ارجاع داده شود.

در بند د تبصره یک این لایحه آمده است؛ به شرکت ملی گاز ایران اجازه داده می‌شود علاوه بر تکالیف مندرج در بند «الف» ماده (65) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوب 4/12/1393 نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها از محل عوارض موضوع بند مذکور اقدام نماید.

گفتنی است دو بار موضوع مذکور در صحن مجلس شورای اسلامی طرح شد اما پس از اینکه رأی لازمه را کسب نکرد، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

تداوم گازرسانی به استان‌های سیستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی در سال ۹۷

نمایندگان مجلس، شرکت ملی گاز را مکلف به تداوم گازرسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی در سال ۹۷ کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 با بند الحاقی یک تبصره یک ماده واحده این لایحه با 117 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی یک تبصره یک این لایحه به منظور تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی شرکت ملی گاز ایران مکلف است در قالب قراردادهای بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 93 کل کشور مصوب 6/12/92 و ماده 12 قانون رفع موانع تولید و ارتقاء نظام مالی کشور مصوب 1/2/94 اقدام لازم به عمل آورد.

براساس بند ق تبصره 2 بودجه سال 93؛ وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط برای اجرای طرحهای نفت و گاز از جمله افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز با اولویت مخازن مشترک و افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، رشد صادرات فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت و جایگزینی گاز داخلی یا وارداتی به‌جای فرآورده‌های نفتی ذی‌ربط تا سقف یکصد میلیارد (100.000.000.000) دلار به صورت ارزی یا معادل ریالی آن با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44)‌ قانون اساسی اقدام به سرمایه‌گذاری به روش بیع‌متقابل، ساخت، بهره‌برداری و تحویل(BOT) و یا روشهای موضوع بند(ب) ماده(214) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با تضمین خرید محصول، اجازه به فروش داخلی یا صادرات برای بلندمدت (حداقل ده‌سال) قرارداد منعقد و یا مجوزهای لازم را برای سرمایه‌گذاری صادر نماید و همچنین به منظور اجرای طرحهای بهینه‌سازی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش مصرف انرژی در بخشهای مختلف از جمله صنعت (با اولویت صنایع انرژی‌بر) و حمل و نقل عمومی و ریلی درون و برون شهری، ساختمان، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گسترش استفاده از CNG (با اولویت شهرهای بزرگ و مسیر راههای اصلی بین شهری) و تولید خودروهای کم‌مصرف، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44)‌ قانون اساسی با متقاضیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و عمومی با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل، قرارداد منعقد نماید.

سقف منابع درآمدی از صادرات نفت و گاز در سال ۹۷ افزایش یافت

نمایندگان مردم در خانه ملت سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را افزایش دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97، بند ب و ج تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور را مجددا اصلاح کردند.

براساس بند ب تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور؛ سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف210101 جدول شماره(5) این قانون معادل نهصد و پنجاه و شش هزار و سیصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون (959.314.403.000.000) ریال و منابع مربوط به سه درصد(3%) صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه‌یافته مطابق ترتیبات مندرج در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14/12/1395 مندرج در ردیف210109 جدول شماره(5) این قانون پنجاه هزار و هشتصد میلیارد (50.800.000.000.000)ریال تعیین می‌شود.

همچنین براساس بند ج تبصره یک؛ چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 1397 کمتر از یک میلیون و هفت هزار و یکصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون (1.007.114.403.000.000) ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود از محل پنجاه‌درصد(50%) منابع حساب ذخیره ارزی برای تأمین مابه‌التفاوت حاصل‌شده اقدام کند.

لازم به ذکر است که پیش از این نمایندگان سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز مندرج در ردیف210101 جدول شماره(5) این قانون معادل نهصد و پنجاه و شش هزار و سیصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون (956.314.403.000.000) ریال و منابع مربوط به سه درصد(3%) صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرستان‌های نفت‌خیز، گازخیز و کمتر توسعه‌یافته مطابق ترتیبات مندرج در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395/12/14 مندرج در ردیف210109 جدول شماره(5) این قانون پنجاه هزار و هشتصد میلیارد (50.800.000.000.000)ریال تعیین کرده بودند.

همچنین پیش از این مشخص شده بود چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 1397 کمتر از یک میلیون و هفت هزار و یکصد و چهارده میلیارد و چهارصد و سه میلیون (1.007.114.403.000.000) ریال شود، به دولت اجازه داده می‌شود از محل پنجاه‌درصد(50%) منابع حساب ذخیره ارزی برای تأمین مابه‌التفاوت حاصل‌شده اقدام کند.

 

سازمان برنامه و بودجه مکلف به حذف برنامه های غیرضرور دستگاه‌های اجرایی شد

نمایندگان مردم در خانه ملت سازمان برنامه و بودجه را مکلف به حذف حداقل ۵ درصد از برنامه فعالیت های موازی غیرضرور دستگاه های اجرایی که از بودجه عمومی کشور اعتبار دریافت می کنند، کردند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه 28 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 97، با بند الحاقی 10 تبصره 12 این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 10 تبصره 12 لایحه مذکور؛ در اجرای بند (الف) ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه و با هدف کوچک سازی ساختار دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور حداقل 5 درصد از برنامه – فعالیت های موازی، یکسان و غیرضرور دستگاه های اجرایی که از بودجه عمومی کشور اعتبار دریافت می نمایند و در پیوست شماره 4 این قانون درج شده اند را شناسایی و پیشنهاد حذف یا ادغام آنها را به شورای عالی اداری ارائه نماید، اعتبارات بخش های ادغامی به سازمان جدید منتقل و در صورت حذف برنامه- فعالیت، اعتبارات مربوطه تخصیص نمی یابد.

سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند در مقاطع سه ماهه گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

مسعود پزشکیان زنگ پایان نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 11 و 55 به صدا درآورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی مجلس، عصر امروز رأس ساعت 14 با دستور ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 کل کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 864008
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.