نماینده مردم شادگان در مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی ریزگردها پول نیست، تصریح کرد: مشکل اصلی دست اندازی به طبعیت و سوء مدیریت مسئولان در انتقال آب است

به گزارش جماران؛ نماینده مردم شادگان در مجلس گفت:صحرای بین اهواز، ماهشهر و شادگان و انتهای تالاب شادگان به کانون ریزگرد تبدیل شده است.

مجید ناصری نژاد با انتقاد از اینکه خوزستان دو دهه است درگیر معضل ریزگردها است، گفت: طی این سال‌ها به طور مداوم از دولت‌ها درخواست کردیم اقدامات اساسی و راهکارهای کاربردی برای مقابله با آلودگی هوای خوزستان اتخاذ کنند اما متاسفانه مردم همچنان با این معضل دست و پنجه نرم می کنند و از وعده و شعارهای تکراری خسته شده اند.

کمبود و انتقال آب از سرچشمه های کارون و کرخه از علت های شیوع ریزگردهای خوزستان

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، کمبود و انتقال آب از سرچشمه های کارون و کرخه را یکی از علت های شیوع ریزگردهای خوزستان دانست و افزود: مسئولان به جای نهال کاری و انجام اقدامات شعاری حقابه خوزستان را پرداخت کنند و دبی کارون، کرخه و دز را افزایش  دهند.

رعایت حق آبه زیست محیطی و رهاسازی آب در تالاب های خوزستان را مهمترین وظیفه دولت برای حل معضل ریزگردها

وی رعایت حق آبه زیست محیطی و رهاسازی آب در تالاب های خوزستان را مهمترین وظیفه دولت برای حل معضل ریزگردها دانست و گفت: با احیای تالاب ها کانون و منشاء ریزگردها مهار و کنترل می شود و در صورت بی توجهی به این امر مهار کانون ریزگردها امری محال است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مشکل اصلی ریزگردها پول نیست، تصریح کرد: مشکل اصلی دست اندازی به طبعیت و سوء مدیریت مسئولان در انتقال آب است که با این امر نخلستان ها و مراتع در معرض خشکی کامل قرار گرفته و سطح مراتع و کشت زارها کاهش بنابراین زمینه شیوع ریزگردها فراهم شد.

گرد و خاک و ریزگرد در خوزستان تبدیل به باران خاک شده است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه گرد و خاک و ریزگرد در خوزستان تبدیل به باران خاک شده است، گفت: هر چند مقرر شد برای مقابله با ریزگردهای خوزستان با کشور عراق و کشورهای منشاء ریزگرد، ارتباطات و رایزنی‌هایی انجام شود ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و بحران در منشاءهای خارجی ریزگرد، همچنان پابرجا است.

منشا ۸۰ درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از اینکه منشا ۸۰ درصد ریزگردهای خوزستان داخلی است، افزود: صحرای بین اهواز، ماهشهر و شادگان و انتهای تالاب شادگان به کانون ریزگرد تبدیل شده و تالاب شادگان که در گذشته موجب تصفیه هوا و ایجاد رطوبت در منطقه می شد با خشکی رودخانه جراحی به عنوان منبع اصلی تغذیه خشک شده و موجبات شیوع ریزگردها را فراهم کرده است؛ انتظار می رود دولت برای تامین حقابه تالاب ها تمهیدات ویژه اتخاذ کند.

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 846546
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.