حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع رسانی و اندیشه ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسوا کننده تفکرات افراطی و خشونت طلبی بودند نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی به یک مرکز فرهنگی و خبرگزاری در کابل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش جماران، بهرام قاسمی حمله انتحاری تروریستی امروز به یک مرکز فرهنگی و دفتر خبرگزاری آوای افغانستان در کابل را به شدت محکوم و با دولت، ملت و خانواده بازماندگان قربانیان این حادثه غم انگیز  بخصوص جامعه خبرنگاران و اندیشمندان ابراز همدردی کرد.

قاسمی افزود: حمله به مراکز فرهنگی، اطلاع رسانی و اندیشه ورزان دارای فکر و قلم که روشنگر و رسوا کننده تفکرات افراطی و خشونت طلبی بودند نشان دهنده عمق کینه و نفرت آمران و عاملان تروریسم از آزادی بیان، آگاهی، شناخت، تفکر و وحدت مردم افغانستان است.

قاسمی تصریح کرد: بدخواهان و نفرت پراکنانِ خشک مغز  بیش از همیشه و در پی شکست های سنگین اخیر، منافع حقیر خود را در آشوب و ناآرامی در منطقه و کشتار بی گناهان می بینند که حفظ هوشیاری دولت و ملت افغانستان و وحدت همه اقوام و گروهها و نیز همکاری همه کشورهای منطقه رمز فایق آمدن بر مصائب  و کینه توزی و خصومت بی حد و حصر تروریست های بیرحم و کور دل است.

به گزارش جماران، این حمله منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از علما، اندیشمندان، اساتید و دانشجویان  و فرهیختگان  افغانستانی که در یک نشست فرهنگی - مذهبی  گرد هم آمده بودند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.