نوبخت گفت: تلاش کرده‌ایم از منابع داخلی و با واگذاری‌ها به بخش خصوصی از منابع بزرگ کشور استفاده کنیم. خوشبختانه سرمایه‌گذاری در 3 ماهه نخست امسال در مقایسه سه ماهه اول سال گذشته 7.1 درصد رشد داشته است.

 

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهور از نهایی شدن قرارداد فاینانس برقی کردن قطار تهران مشهد تا پایان ماه آینده خبر داد.

محمدباقر نوبخت امشب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به کاهش سهم نفت از 41 به 26 درصد در منابع ما و افزایش سهم مالیات‌ها از 33 به 36 درصد برای اینکه کاهش سهم نفت جبران شود، تلاش کرده‌ایم از منابع داخلی و با واگذاری‌ها به بخش خصوصی از منابع بزرگ کشور استفاده کنیم. خوشبختانه سرمایه‌گذاری در 3 ماهه نخست امسال در مقایسه سه ماهه اول سال گذشته 7.1 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: آثار این امر هم در بخش ساختمان دیده می‌شود. این بخش نیز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه 7 درصد رشد داشته است. اینها پیام‌های امیدبخشی بود که چون در سنوات گذشته در هر سرشماری با وجود اینکه رشد اقتصادی وجود داشت اما هم رشد بخش ساختمان و هم رشد سرمایه‌گذاری‌ها منفی بود. اینها نشان می‌دهد با استفاده از بخش خصوصی و با مساعدت تسهیلات بانکی و همچنین پرداخت اعتبارات طرح‌های عمرانی به طرح‌های دولتی به دستاوردهایی برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد: همه این اقدامات رشد اقتصادی 7 درصد را در فصل گذشته رقم زد. تلاش ما این است که به همین ترتیب اقدام کنیم. یکی از استان‌هایی که در کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی موفق بود، همین خراسان رضوی بوده است. امروز گزارش امیدبخشی از این استان دریافت کردیم.

وی با اشاره به اقداماتی که قرار است برای این استان صورت گیرد و مساعدت‌هایی شود، گفت: خوشبختانه منابع برقی کردن قطار تهران مشهد تامین شده و پیش پرداخت 15 درصدی دولت نیز انجام شده است و ما تا پایان آذر ماه امسال با طرف خارجی به صورت قطعی کار قرارداد فاینانس این امر انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.