برآوردها و تحقیقات آماری صورت گرفته نشان می دهد که شمار جمعیت چین از آماری که به طور رسمی در این کشور ارائه می‌شود، کمتر است.

به گزارش جماران، ارقام منتشر شده نشان می دهد که جمعیت چین در واقع نزدیک به ۹۰ میلیون نفر کمتر از رقمی است که اعلام می شود.
اگر این گروه از محققان تحقیقات خود را دقیق انجام داده باشند آن زمان پیش بینی می شود که خیلی زود هند به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان جایگزین چین شود.
از سوی دیگر این ارقام یک حقیقت را نشان می دهد مبنی بر اینکه با توجه به این ارقام جدید، شمار جمعیت کهنسال چین بیش از آن است که تصور می شود و جمعیت کشور به سرعت در حال پیرشدن است.
در گردهمایی که به تازگی در دانشگاه پکن برگزار شد و تلویزیون چین به آن پرداخته است، محققان در باره جمعیت چین به صورت آماری بحث و تبادل نظر کرده اند.
این محققان می گویند که شمار جمعیت چین در سال گذشته میلادی یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون نفر بوده که ۹۰ میلیون نفر کمتر از ارقام رسمی اعلام شده است.
«یی فوشیان» از جمله این محققان می گوید که با توجه به شرایط آماری موجود چین هم اکنون بیشتر از گذشته به زاد و ولد برای افزایش جمعیت نیاز دارد.
او می گوید که بین سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۶ میلادی ۳۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت چین افزوده شده و رقم رسمی ۴۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر صحیح نیست.
با این حساب هم اکنون وضعیت جمعیت دو کشور هند و چین تفاوت آشکاری دارد چرا که شمار جمعیت هند بر اساس ارقام رسمی در سال 2016 میلادی یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون نفر بوده است.
آمارها نشان می دهد که چین بیشترین شمار جمعیت سالمند دنیا را دارد و شمار سالمندان این کشور نزدیک به ۱۵ و نیم درصد از کل جمعیت کشور را شامل می شوند.
سازمان ملل حتی پیش بینی کرده است که شمار افراد بالای ۶۰ سال در چین تا اواسط قرن جاری به ۵۰۰ میلیون نفر برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.