معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تاکید می‌کنم که شرایط سخت فرصت خوبی است برای اصلاحات ساختاری . تصمیمات سخت را در شرایط سخت آسان تر می شود گرفت و ما باید از این فرصت برای جراحی‌های شفا بخش استفاده کنیم .

به گزارش جماران، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در دیدار با مسئولان و مدیران سازمان‌های مردم نهاد عضو شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران بر توسعه ارتباط بین دانش مدیریت با فعل مدیریت و ساختار مدیریتی کشور تاکید کرد.

وی  ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان با اشاره به آیات شریفه قرآن مجید مبنی بر مشورت کردن و کمک کردن مومنان در ظلمی که به آنان می‌شود و در صورت استقامت منجر به پیروزی خواهد شد، به اوضاع و احوال اقتصادی کشور که بخشی از آن مربوط به هجمه‌های جدید آمریکا و تحریم‌ها است، اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد: در سایه انسجام ملّی از این وضعیت نیز عبور خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این شرایط هرکسی وظیفه دارد به سهم  خود به جای مسئولیت‌گریزی و فرافکنی، مشارکت فعالانه داشته باشد و هم اکنون فرصتی است که ما به فعالان بنگاه‌های اقتصادی کمک کنیم، تاب آوری کنند، چون به عقیده بسیاری از کارشناسان، اگر ما 9 ماه باقی مانده سال پیش رو را بگذرانیم، دشمن از ادامه فشارها  ناامید خواهدشد.

نهاوندیان گفت: واقعیت این است که بهبود اوضاع اقتصادی ایران قبل از برجام اتفاق افتاد و باید تلاش کنیم، پیام کشورمان پیام استقامت و ابتکار  باشد ، هرکدام از ما باید خود را مسئول بدانیم و برای بهبود شرایط، احساس و پیشنهاد منطقی داشته باشیم. ما امکان ابتکارات فراوان داریم و همان گونه که در قرآن اشاره شده، اگر مشکلی به شما وارد شد، آنها یعنی دشمنان نیز مشکلات  خاص خود را دارند. سابقه اراده ها و ابتکارهای خلاقانه است.

نهاوندیان در ادامه  با اشاره به سیل اخیر و ضرورت استفاده از موهبت‌های آن گفت: از خسارت‌های 35 هزار میلیارد تومانی سیل که بگذریم، می‌توان به اشتغال چند ده هزار نفری و حل بعضی از مشکلات زیست محیطی و ساخت و ساز استفاده کرد.

وی از مدیران شرکتها ، اعضا شبکه  و تشکل‌های عضو شبکه مشاوران مدیریت خواست، این موضوع را در دستور کار خود قراردهند و پیگیری نمایند.

رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای سازمان‌های مردم نهاد عضو شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، اظهار داشت: به تشکیل این جلسات امید دارم و باید استمرار  این کار را نهادینه کنیم و خلا ارتباط بین دانش مدیریت با فعل مدیریت و ساختار مدیریتی کشور را ان شاءالله  مرتفع نماییم.

نهاوندیان همچنین افزود: ریشه بسیاری از مشکلات ما در این جمله است «جامعه‌ای را می‌شود مدیریت کرد که نسبت به مدیریت آن اعتماد داشته باشیم. اگر اعتماد به مدیریت کشور آسیب ببیند، نمی‌توان مدیریت کرد». هم اکنون فضای ذهنی جامعه موارد مبتنی بر سوءظنّ را بهتر می پذیرد، تا حرف مبتنی بر حسن ظنّ را .. همه ما الان در مورد ضررهای یاس و ناامیدی و ضررهای بی اعتمادی حرف می‌زنیم، اما در مورد راهکار این موضوع به غیر از توصیه به همدیگر و شعر خواندن، صحبت نمی‌کنیم؟ راه های افزایش امید را می توانیم اندازه بگیریم ؟ نسخه عملی باید بدهیم.

معاون رئیس جمهور گفت: ما باید در مرحله تحریم‌های جدید آمریکا باید پیروز بشویم، چون می‌بینید که با وقاحت و صراحت از تجزیه ایران حرف می‌زنند. دشمنان می‌گویند، مشکل ما این است که ایران خیلی بزرگ است. ما باید از این بزرگی دفاع کنیم. البته بزرگی هم به ادعا نمی شود. باید اسباب بزرگی همه آماده کنیم. بزرگی با بزرگواری دو روی یک سکه هستند . اگر در روح جامعه ما خسّت ، بد زبانی نهادینه شد، بزرگواری از منش ما رخت بر می بندد، چه کنیم جامعه به بزرگواری برگردد. اینها مسائل مدیریتی است، فقط مسایل فرهنگی نیست. بر ما چه گذشته که حالات روحی جامعه ما این شده که در فضای مجازی جامعه دیده می شود، البته آنچه در فضای مجازی هست، آیینه خوبی برای واقعیت روح جامعه نیست.

نهاوندیان اظهار امیدواری کرد: با کمک و همفکری مجدّانه و پیگیری مسائل درخواستی به شما کمک کنیم و با هم افزایی و کمک به یکدیگر از این مرحله‌ای که به هر حال اقتصاد ما و جامعه ما درآن قرار گرفته عبور کنیم و تاکید می‌کنم که شرایط سخت فرصت خوبی است برای اصلاحات ساختاری . تصمیمات سخت را در شرایط سخت آسان تر می شود گرفت و ما باید از این فرصت برای جراحی‌های شفا بخش استفاده کنیم .

در این جلسه تعدادی از مدیران سازمانهای مردم نهاد پیرامون فعالیت های کسب و کار شرکتها و موانع موجود به ارانه دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند و نهاوندیان با تاکید بر وجود این مشکلات ، برنامه ریزی و راهکارهای لازم را برای رفع این مسایل مورد بررسی و تاکید قرار دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.