سید محمد بطحایی گفت: با اعتباراتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت برای فضاهای آموزشی و پرورشی در سال 98 اختصاص می دهند، خیز بلندی برای مناسب سازی و استاندارد سازی این فضاها برمی داریم.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر کشور، 80 مدرسه تخریب شده و یک هزار و 420 واحد آموزشی دیگر بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است.

سید محمد بطحایی، شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مدارس آسیب دیده از سیل فروردین ماه 98 در شیراز، با بیان اینکه نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل اخیر در اولویت دولت است، اظهار داشت: نگرانی از بابت تامین منابع بازسازی وجود ندارد.

وی افزود: با اعتباراتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت برای فضاهای آموزشی و پرورشی در سال 98 اختصاص می دهند، خیز بلندی برای مناسب سازی و استاندارد سازی این فضاها برمی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیران بهره خواهیم گرفت، گفت: هم اکنون نیز جمعی از این خیران در استان های خوزستان و لرستان، تعهدات شایان توجهی متقبل شده اند.

بطحایی ادامه داد: هدف ما این است که مدارس آسیب دیده از سیل تا مهرماه 98 برای استفاده دانش آموزان آماده شود اما در مورد مدارسی که تخریب شده و غیر قابل بازسازی است در صورت تاخیر در آماده سازی این مدارس، امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهرماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس آسیب دیده از سیل اخیر شیراز نیز اظهار داشت: در این سفر با همراهی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میزان خسارت های ناشی از این سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت. 

وزیر آموزش و پرورش برای دیدار با فرهنگیان استان فارس و همچنین افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه‌ فرهنگی و پرورشی عصر امروز (بیست و هشتم فروردین) وارد شیراز شد و به مدت 2 روز سفر او به طول می انجامد.

سیل روزهای پنجم و ششم فروردین ماه 98 در شیراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم کرد، افزون بر این بسیاری از افراد در این سیل منازل خود را در محله سعدی و زمین های پایین دست سیل از دست دادند و به تعدادی از خودروها آسیب وارد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.