رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بر ضرورت حضور و استقرار هرچه بیشتر نیرو‌های نظامی و مرزبانی پاکستان در مرز‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تثبیت امنیت در این مناطق و ممانعت از تحرکات اشرار و تروریست‌ها تأکید کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان، اقدام سریع و قاطع برای دستگیری عوامل تروریستی ربایندگان مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری عصر جمعه در تماس تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان به موضوع ربایش تعدادی از مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه توسط گروهک تروریستی و انتقال به درون خاک پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر مبنای توافقات فی‌ مابین نیرو‌های مسلح دو کشور برای تأمین امنیت مرز‌های مشترک انتظار داریم که نیرو‌های مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم نسبت به آزادسازی سریعتر سربازان و مرزبانان ربوده‌ شده اهتمام کنند.

در این مذاکره تلفنی ارتشبد باجوا با اظهار تأسف از این حادثه و توضیح اقدامات ارتش پاکستان برای تعقیب و دستگیری تروریست‌های مذکور ابراز امیدواری کرد که اقدامات نیرو‌های نظامی و امنیتی پاکستان به دستگیری هرچه سریعتر تروریست‌ها و آزادسازی مرزبانان ربوده‌شده منجر شود.

در ادامه سرلشکر باقری بر ضرورت حضور و استقرار هرچه بیشتر نیرو‌های نظامی و مرزبانی پاکستان در مرز‌های مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تثبیت امنیت در این مناطق و ممانعت از تحرکات اشرار و تروریست‌ها تأکید کرد.

شامگاه دوشنبه 23 مهر، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

افراد ربوده شده که گفته می شود 14 نفر بودند بین ساعت چهار تا پنج بامداد در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده اند.

منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در 50 کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.