علی حسنوند روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تفکیک نوع محکومیت این افراد اظهار کرد: 68 نفر از این افراد به دلیل بدهی مالی، سه نفر با بدهی دیه و 10 نفر نیز با بدهی نفقه و مهریه درحبس بودند که با کمک های مردمی و رضایت از شاکیان از زندان آزاد شدند.
وی بدهی مالی این افراد بیش از 60 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان مبلغ سه میلیارد و 795 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم از سوی بانک های عامل استان، 11 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل کمک های بلاعوض ستاد دیه کشور و سه میلیارد و 240 میلیون ریال از محل کمک بلاعوض ستاد دیه ایلام بوده است.
مدیرعامل ستاد دیه ایلام تاکید کرد: نزدیک به 4 میلیارد و 900 میلیون ریال آورده شاکیان و سه میلیارد و 300 میلیون ریال نیز مربوط به گذشت شاکیان بوده است.
حسنوند اضافه کرد: افزایش جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید برنامه ریزی ها طوری انجام شود که افراد مستحق در اولویت قرار بگیرند تا زمینه آزاد سازی آنها تسریع یابد.
وی گفت: انتظار می رود ستاد دیه استان با پشتیبانی مستمر خیران و مسوولان استانی و کمک زمینه آزادی دیگر زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد را در سال آینده فراهم کند.
به گزارش ایرنا، سال95 نیز با کمک خیران 78 زندانی جرائم غیرعمد شامل پنج زن و 70 مرد زندانی در این استان آزاد شده بودند.
6034/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.