بوستان گردشگری کوه صفه اصفهان با ارتفاعی افزون بر 2 هزار متر در جنوب اصفهان قرار گرفته است.
در این بوستان کوهستانی که دارای امکانات گردشگری و کوهپیمایی است، گرچه مسیرهای امنی برای صعود به نقاط مرتفع پیش بینی شده است اما شماری از گردشگران با عبور از سایر مسیرها و نقاط نا امن دچار حادثه سقوط از کوه می شوند و جان خود را از دست می دهند.
در سال های اخیر چند گردشگر پس از سقوط از ارتفاعات این بوستان جان خود را از دست داده اند.
به گزارش ایرنا، مهدی نصر اصفهانی روز چهارشنبه در همایش علمی کوهنوردی و دره نوردی که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: کوه صفه اصفهان به یک تفرجگاه تبدیل شده و دیگر مکان تخصصی برای آموزش و تمرین رشته کوهنوردی نیست.
رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان همچنین با اشاره به نبود پیوست فرهنگی برای رشته کوهنوردی، بیان کرد: باید در زمینه توسعه این ورزش در کشور، فرهنگ سازی و ساختار علمی نیز برای این ورزش فراهم شود.
به گفته وی خانواده کوهنوردی استان اصفهان از لحاظ میزان فعالیت و مناطق کوهستانی، پس از تهران در رتبه دوم قرار دارد و پس از اصفهان استان آذربایجان شرقی سومین استان فعال در این عرصه به شمار می رود.
نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: قله های دنا و کرکس در استان اصفهان از جمله قله هایی هستند که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای فتح آنها به ایران می آیند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان تصریح کرد: کوهنوردی تنها رشته ای محسوب می شود که توانسته در حوزه همگانی و قهرمانی فعال و فراگیر باشد.
به گزارش ایرنا، اولین همایش علمی ورزشی کوهنوردی و دره نوردی با حضور صاحبنظران، ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته روز چهارشنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.
بررسی دستاوردهای علمی در کوهنوردی و دره نوردی، ارزیابی کاهش حوادث و ارزیابی خطرات دره نوردی و پیشگیری از حوادث کوهستان از جمله اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.
در این همایش کارگاه های آموزشی با موضوع هایی نظیر سازگاری محیطی و عملکرد فیزیولوژیکی ورزشکاران، تعادل و تکیه گاه ها در کوهنوردی و دره نوردی، روش های مدیریت در کوهنوردی و حفظ محیط زیست، میزان مقاومت کوه ها، آزمون ها و روش های سنجش مکانیک سنگ، پیشگیری از آسیب های ورزشی در دره نوردی و کوهنوردی برگزار و سخنرانی های علمی نیز در این باره ارائه می شود.
ت/6020/ 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.