به گزارش ایرنا، علی بهبهانی روز شنبه در آیین معرفی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تیران و کرون افزود: بر اساس قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی، مالکان برای اخذ سند با مشکل روبرو می شوند و در برخی از مواقع اخد سند نیز انجام نمی شود.
وی گفت: برای تسریع و تسهیل در شرایط اخذ سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر استان از قانون ساماندهی استفاده می شود تا مالکان زمین و ملک بدون سند با مشکل روبرو نشوند.
وی یادآور شد: در این پیوند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز درخواست شده تا قانون 'تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی' را اصلاح کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان با اشاره به انجام فرآیند اداری الکترونیکی در این اداره کل گفت: 90 درصد از فعالیت اداری ثبت اسناد استان بصورت الکترونیکی انجام می شود و این اقدام بدلیل بحران های مبتلابه کشور مانند زلزله و سیل از حیث ملاحظات پدافند غیرعامل بسیار مورد توجه است.
وی همچنین گفت: 90 درصد از اراضی ملی و بیش از 80 درصد از مسکن های روستایی شهرستان تیران و کرون سند دار شده است.
بهبهانی افزود: تا پایان سال آینده، صدور سند برای منازل فاقد سند ملکی در این شهرستان به پایان می رسد.
وی بیان کرد: تاکنون برای 327 هکتار از زمین های موقوفه ای این شهرستان سند صادر شده است.
در این آیین سیدمحمدحسن مصطفوی به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تیران و کرون معرفی و از فعالیت مهدی شبان تقدیر شد.
مجموع مساحت اراضی شهرستان تیران و کرون 172 هزار هکتار است که 130 هزار هکتار آن را عرصه های ملی و دولتی و 41 هزار هکتار را زمین های زراعی، باغی و تشکیل می دهد.
قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در همان سال پس از تصویب شورای نگهبان به عنوان قانون به دولت ابلاغ شد.
این قانون مشتمل بر 18 ماده و 19 تبصره در جلسه علنی بیستم آذر 1390 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در 30/9/1390 به تأیید شورای نگهبان رسید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تیر امسال با یک فوریت طرح قانونی اصلاح ماده یک قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبت اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی موافقت کردند تا در قالب آن، اصلاح قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اسناد انجام شود.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 /6027 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.