به گزارش روز شنبه ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' که به منظور بررسی مشکلات محله حصه شمالی به این منطقه حاشیه نشین شهر اصفهان رفته بود، در جمع ساکنان این محل گفت: ایجاد بدون مطالعه مناطق مسکونی در حاشیه شهر ها مشکلات متعددی را بوجود می آورد که مشکلات حقوقی برای مالکیت زمین های این مناطق از جمله آنهاست.
وی تصریح کرد: مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان باید در جلسه‌ای با هیأت امنای محله ‌های حاشیه نشین، کمبودها و مشکلات این مناطق را شناسایی و راهکارهای ارائه کمک های مردمی و دولت را برای برطرف شدن مناطق حاشیه نشین بررسی کنند.
مهرعلیزاده آمار مهاجرت‌ از روستاها به شهرها در استان اصفهان را نسبت به سایر استان ها بالا اعلام کرد و افزود: این مهاجرت ها باعث توسعه مناطق حاشیه نشین بدون داشتن برنامه و نقشه راه شده است.
وی با اشاره به اینکه سکونت هفت هزار نفر در منطقه حصه شمالی اصفهان گفت: جمعیتی که در این محل زندگی می‌ کنند، حق زندگی دارند و باید از امنیت، آرامش و امکانات بهداشتی و معیشت مطلوب برخوردار باشند.
استاندار اصفهان بابیان به اینکه 120 نخبه علمی و ورزشی در این محل زندگی می‌کنند، تصریح کرد: باید شرایط ارتقای علمی و ورزشی در این مناطق مهیا شود.
وی اضافه کرد: دولت و حاکمیت باید به رغم همه محدودیت‌ ها، حل مشکلات این منطقه را در اولویت قرار دهند.
مهرعلیزاده بر ایجاد زیرساخت ها و راه های مناسب در منطقه حصه شمالی در حداقل زمان ممکن تاکید کرد و گفت: باید در راستای تأسیس ورزشگاه، درمانگاه و ایجاد باجه بانک در این منطقه اقدام های لازم انجام شود.
وی همچنین بر احداث کلانتری در این محل نیز تاکید کرد و گفت: در برنامه کوتاه مدت باید ایستگاه کلانتری موقت ایجاد؛ و در برنامه بلند مدت باید ساختمان کلانتری در این محل احداث شود.
استاندار اصفهان همچنین از مسئولان ذیربط بررسی و پیگیری مسائل حقوقی از جمله اسناد و املاک و موقوفات این منطقه را خواستار شد و گفت: مردم این منطقه و سایر مناطق استان مطمئن باشند تا حصول نتیجه و عملی شدن تمامی قول ‌ها و برطرف شدن مشکلات، لحظه‌ ای دست از پیگیری برنخواهم داشت و در راه خدمت بی‌منت به مردم خسته نخواهم شد.
وی بیان کرد: مدیریت استان وظیفه دارد که گره ‌ها را از کار مردم باز کند.
مهرعلیزاده از مردم محله حصه شمالی اصفهان خواست تا جایی که امکان دارد برای حفظ بهداشت و امنیت این منطقه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه همه مدیران مکلف هستند با همکاری مردم مشکلات را برطرف کنند، از شورای محل، هیأت امنای مسجد صاحب الزمان، شهردار و بسیج محله حصه شمالی اصفهان خواست برای مشکلات اقدام کنند.
حاشیه نشینی یک معضل است که در بیشتر شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر از جمله کلانشهر اصفهان وحود دارد بگونه ای که هم اکنون نیم میلیون نفر در حاشیه 10 تا 15 منطقه این کلانشهر روزگار می گذرانند و بطور متوسط در هر منطقه بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر ساکن هستند.
در مجموع حدود 8 درصد مساحت شهرهای استان اصفهان از جمله اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر و شهرضا گرفتار پدیده حاشیه نشینی می باشد .
در کلانشهر اصفهان نیز 2 هزار و 384 هکتار در اختیار حاشیه نشینان است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.