به گزارش ایرنا، در پیام آیت الله مظاهری که عصر جمعه صادر شد آمده است: عالم خدوم و خطیب توانا، حضرت حجت ‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ مهدی مظاهری « رحمة ‌الله ‌علیه » دار فانی را وداع گفته و به دیدار پروردگار متعال شتافت.
رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: این روحانی با فضیلت، یکی از شخصیّت‌های مبرّز و با اخلاصی بودند که ده‌ها سال با خدمات والای اجتماعی و معنوی خود، موقعیّت دینی و مذهبی شهر اصفهان را ارتقا بخشیده و همواره با خطابه‌ها و نوای گرم دعا و نیایش خود و همچنین با ایفای نقشِ برجسته و اثربخش در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی نظیر تأسیس دارالقرآن و دانشگاه معارف قرآن و مساجد و خیریّه‌ها و مراکز درمانی و نظایر آن، در ترویج دین و خدمت به اهل ایمان، اهتمامی والا داشتند و این خدمات خالصانه هیچ‌گاه از ذهن و یاد مردم قدرشناس اصفهان محو نخواهد شد.
این مرجع تقلید در پیام خود اضافه کرد: سالیان آخر عمر با برکت ایشان همراه با آزمایش الهیِ بیماری و مرارت سپری شد و این عالم با اخلاص، همواره با صبر و شُکر، آن را پشت سر می‌ نهاد.
آیت الله مظاهری در گذشت حجت الاسلام مهدی مظاهری را به خاندان وی و همۀ ارادتمندان ایشان خصوصاً فرزندان و دامادهای مکرّمشان تسلیت گفت و از خداوند تعالی علوّ درجات این عالم متقّی را مسألت ‌کرد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی مظاهری از اساتید حوزه علمیه اصفهان و چهره ماندگار تبلیغ این استان که از یک هفته قبل به دلیل خونریزی در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شده بود، پنجشنبه شب دعوت حق را لبیک گفت.
حجت الاسلام و المسلمین مظاهری در سال 1310 در اصفهان متولد و از سال 1320 در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شد.
وی در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان انتخاب و طی مراسمی از او تجلیل شد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز چهارشنبه هفته جاری به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب از حجت الاسلام و المسلمین ' مهدی مظاهری ' عیادت کرد.
برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی در طول بیش از 60 سال، تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، رئیس و مؤسس دارالقرآن الکریم استان اصفهان، تلاش برای تأسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان (عج) و موسسه خیریه ابابصیر اصفهان، فعالیت های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی، تحمل زندان و مبارزه با رژیم شاهنشاهی از جمله فعالیت های این چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان است.
پیکر این عالم وارسته صبح فردا ( شنبه ) از مسجد سید اصفهان تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده می شود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.