حسین غفرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال آینده ملاک ارائه خدمات در ادارات و دستگاه ها، کارت هوشمند ملی خواهد بود.
وی اظهارداشت: تاکنون از سوی دولت تصمیمی برای تمدید زمان درخواست کارت هوشمند ملی برای سال آینده صادر نشده است.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان خاطرنشان کرد : با آغاز عملیات صدور کارت هوشمند ملی از سال 93 تاکنون بیش از 80 درصد مردم اصفهان موفق به تعویض و دریافت کارت شده اند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در این مدت پنج ساله، سه میلیون و 200 هزار کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.
غفرانی با بیان اینکه فرصت کوتاهی تا پایان سال برای درخواست کارت هوشمند باقی ماند به شهروندان توصیه کرد که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و بروز هرگونه اشکال، سریع تر اقدام به ثبت نام و اخذ درخواست این کارت کنند.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان یادآور شد: شهروندان می توانند باید با مراجعه به سایت www.ncr.ir اقدام به ثبت نام کنند.
به گفته وی برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست اما عکس دار بودن شناسنامه الزامی است.
وی اضافه کرد : اکنون 144 ایستگاه، 40 اداره و نمایندگی ثبت احوال، 44 دفتر پستی و 60 دفتر پیشخوان خدمات دولت برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در استان تجهیز شد و آمادگی اخذ درخواست از متقاضیان را دارد.
کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن 15 سالگی رسیدند صادر می شود.
جمعیت بالای 15 سال استان اصفهان بالغ بر چهار میلیون نفر است.
کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن بعنوان یک ابزار چندکاره استفاده شود.
6994/6026/
انتهای پیام
آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.