اخبار مرتبط

به گزارش ایرنا، محسن فروغی روز چهارشنبه در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی دو سالانه صنعت پلاستیک و لاستیک در اصفهان با اشاره به اینکه باید سیاستگذاری در برگزاری نمایشگاه ها به ویژه صنعت پلاست به صورت واحد صورت بگیرد، افزود: برخی از تنگ نظری ها و خودخواهی ها باعث شد سیاستگذاری در این راستا واحد نباشد و با تغییر یک مدیر سلیقه ها تغییر کند.
رییس خوشه پلاستیک و لاستیک اصفهان اظهارامیدواری کرد با حمایت صنعتگران به سمتی حرکت کنیم که سیاستگذاری نمایشگاه ها در راستای واگذاری به مالکان باشد از این رو منظور از مالکان، صنعت گران هستند.
به گفته وی باید اختیارات و نفوذ دولت در برخی از صنعت ها به ویژه صنعت پلاست و برگزاری این قبیل نمایشگاه ها باید کمرنگ شود و دولتی ها تنها به عنوان غرفه گذار حضور پیدا کنند.
فروغی با اشاره به اینکه باید اقداماتی صورت بگیرد تا از اتلاف سرمایه ها جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: باید تنها شهرهای تخصصی در برگزاری این نمایشگاه ها ورود پیدا کنند تا بازدید کننده و صنعتگر برای حضور در این نمایشگاه دچار بلاتکلیفی نشود.
وی ارتقا تکنولوژی و بازاریابی را از کارایی برگزاری نمایشگاه ها دانست و اضافه کرد: طی 11 دوره گذشته بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان با ظرفیت، تکنووژی و توانایی تولیدکنندگان آشنا شدند.
رییس خوشه پلاستیک و لاستیک اصفهان با بیان اینکه مشکلات این صنعت به 2 دسته ساختاری و زمانی تقسیم می شود، افزود : در بخش تکنولوژی، ماشین آلات و تامین کنندگان با مشکلاتی از جمله مالی و نبود تکنولوژی جدید و امکان استفاده از آن مواجه هستند.
وی نمایشگاه را دریچه ای برای توسعه صنعت در آینده دانست.
فروغی با اشاره به بازار سیاه مواد اولیه صنعت پلاستیک و لاستیک تصریح کرد: هرکجا رانت و اختلاف قیمت وجود داشته باشد بازار سیاه هم به وجود می آید که با تصمیمات غیرکارشناسانی و روند قیمت گذاری این موضوع نمود بیشتری پیدا می کند.
وی اضافه کرد : نظام اقتصادی ما بیمار است و تا کل سیستم درمان نشود این صنعت هم شامل بازار سیاه می شود.
رییس خوضه پلاستیک اصفهان تصریح کرد: در کشور آنچه به عنوان جواز داده می شود بالاتر از نیازموجود و واقعیت ها بوده است که این اقدام در راستای سیاست های یک روزه و زود بازده صورت گرفته است.
وی راهکار حل معضلات صنعت پلاستیک و لاستیک را در به وجود آوردن و همگانی شدن سیستم فروش دانست.
مسوول برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی دوسالانه اصفهان پلاست افزود: این نمایشگاه با اینکه دو سالانه برگزار می شود اما امروز 17 ساله شده است.
علی شالباف بیان کرد: با انسجام و وحدت میان تشکل ها و پیاده سازی سیاست و اهداف راهبردی نظام در راستای حمایت از تولیدات و کالای ایرانی گام برداشته می شود و در این راستا انجمنی تشکیل شده است.
وی گفت: در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پلیمری 44 درصد، مواد اولیه 28 درصد، محصولات ساخته و نیمه ساخته 17 درصد در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
مسوول برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی دو سالانه اصفهان پلاست هدف از برگزاری این نمایشگاه را تعامل میان مشارکت کنندگان دانست و تصریح کرد: 45 درصد از مشارکت کنندگان در این دوره از اصفهان، 43 درصد از تهران و 12 درصد از سایر استانهای کشور هستند.
وی گفت: به رغم مشکلات تحریم و نوسانات نرخ ارز که صنایع کشور در زمان حال با آن دست به گریبان هستند شاهد حضور حداکثری مشارکت کنندگان در نمایشگاه اصفهان پلاست هستیم.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه تخصصی دوسالانه صنعت لاستیک و پلاستیک از ٢٤ تا ٢٧ بهمن با حضور 113 شرکت در نمایشگاه بین المللی اصفهان دایر است.
9913/6026
انتهای پیام

اخبار مرتبط

آب و هوا

نظرات و دیدگاه ها

مسیولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آن هاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.