به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در اختتامیه اولین جشنواره مهر سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نقش هنر هفتم ( سینما ) را در پیشگیری بیماری ها و ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت جامعه بی بدیل دانست و افزود: برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت و بهداشت باید به سمت اهل فرهنگ و هنر دست نیاز دراز و از این ظرفیت استفاده کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کار خیر در بخش بهداشت و درمان تنها به ساخت و ساز و خرید تجهیزات بهداشتی و درمانی خلاصه نمی شود بلکه حتی یک کلام محبت آمیز به بیمار و بالابردن فرهنگ جامعه، کار خیر است.
وی با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر نقش تاثیرگذاری در اصلاح رفتار افراد جامعه دارند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات، ریشه در رفتار ما دارد و فرهنگ سازی برای اصلاح رفتارها موجب کاهش مشکلات ما در عرصه های سیاست و اجتماع می شود بنابراین همواره اهل فرهنگ و هنر باید تجلیل شوند.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه سوژه های خیریه در بخش سلامت بسیار زیاد است، افزود: امروز فناوری های ارتباطی و تلفن های هوشمند همراه فرصتی را فراهم کرده است تا صحنه ها و سوژه های مد نظر افراد در هر مکان و زمانی در قالب تصویر ماندگار شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گستره فعالیت های خیریه سلامت در کشور، افزود: خیران سلامت با گمنامی در دور افتاده ترین نقاط کشور به رفع نواقص می پردازند.
وی اظهار کرد: تنها جایی که اعتیاد خوب است عرضه کار خیر است و بی شک کسی که یک بار لذت و شیرینی کار خیر را درک کند این عرصه را رها نمی کند.
قاضی زاده هاشمی افزود: زیباترین لحظه، زمانی است که انسان مبتنی بر باورهای خود از منافع شخصی گذشت و به دیگران کمک می کند.
وی با اشاره به جایگاه اصفهان در عرصه انجام کارهای خیر، اضافه کرد: روزی جوانان اصفهان با گذشت از جان و مال خود بزرگترین خیر را در دفاع از اسلام، کشور و جمهوری اسلامی رقم زدند و امروز نیز در قالب خیریه های متعدد به ساخت و ساز و تهیه تجهیزات درمانی و حمایت از بیماران می پردازند.
وزیر بهداشت اظهارداشت: وسعت فعالیت های خیر در اصفهان آن قدر زیاد است که چند روز برای بازدید از آنها فرصت می خواهد.
اولین جشنواره کشوری فیلم کوتاه « مهر سلامت » با هدف بهره گیری از هنر سینما در عرصه سلامت از 23 تا 26 مهرماه در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در چهار بخش داستانی، مستند، فیلم و بخش ویژه دانش آموزی برگزار شد که در بخش داستانی آن 372 اثر ، در بخس مستند 216 اثر، در بخش فیلم 272 اثر و در بخش ویژه دانش آموزی 60 اثر به مدت سه روز در سینما سوره حوزه هنری اصفهان و سالن چهلستون پردیس سینمایی این شهر اکران شد.
7134 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.