به گزارش ایرنا، محمد آذری جهرمی شامگاه روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان فلاورجان افزود : وضعیت آب با توجه به کمبود بارش ها در کشور به حدی رسیده که برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستیم.
وی به جیره بندی آب در بسیاری از شهرها اشاره کرد و گفت : باید تمهیداتی برای اصلاح مدل های کشاورزی، آبیاری و کشت محصولات اندیشیده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که امروز معیشت مردم با دشواری های زیادی مواجه شده است، یادآور شد : 80 درصد مردم شهرستان فلاورجان در سال های گذشته کشاورز و زکات پرداخت می کردند اما امروز واجب الزکات شدند.
آذری جهرمی به برنج کاری در اصفهان اشاره و تصریح کرد : باید برخی فعالیت ها انجام ندهیم و زندگی خود را با شرایط کم آبی سازگار کنیم.
به گفته وی با به کشاورزانی که ارتزاق و درآمدشان از راه کشاورزی بوده شیوه های درآمدزایی و اشتغال را بیاموزیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر برنامه ریزی متناسب با موقعیت با شرایط و ظرفیت های هر منطقه، گفت: باید از ظرفیت استان و شهرستان فلاورجان در زمینه صنایع دستی، گردشگری و تولید غذاهای محلی استفاده و در این زمینه سرمایه گذاری کرد.
وی با بیان این که جنگ آب سرانجامی برای ما نخواهد داشت، افزود : باید مدل اقتصادی زندگی خود را عوض کنیم.
آذری جهرمی با بیان این که دولت تسهیلات برای اشتغال روستایی از منابع صندوق ذخیره ملی ارائه می دهد، بیان کرد : امروز اشتغال و اقتصاد حوزه خدمات در حال رشد است و باید در این حوزه کار کرد.
وی اصفهان را مهد هنر و از نظر ظرفیت های اقتصادی از غنی ترین استان های کشور ذکر و اضافه کرد : برنامه ریزی دقیق از سوی مسوولان استان و شهرستانی و دانشگاهی در راستای استفاده از ظرفیت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دولت هم حمایت لازم را می کند.
آذری جهرمی وضعیت فلاورجان را در حوزه ارتباطات مطلوب ارزیابی کرد و گفت : در هشت روستای این شهرستان از تلفن های خانگی بی سیم استفاده می شود زیرا توسعه تلفن های سیمی دیگر توسط مخابرات انجام نمی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: متقاضیان دریافت تلفن ثابت با هزینه 2 میلیون ریال از طریق فیبر نوری در این شهرستان از امروز سه شنبه می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
20 روستای این شهرستان هم نیازمند توسعه تلفن ثابت هستند که متناسب با ثبت نام ها توسعه انجام خواهد شد.
آذری جهرمی تاکید کرد : باید تلاش کنیم مشکلات مردم را با سرعت عمل و همراهی با آن ها حل کنیم و به طور قطع
نظام اسلامی از این پیچ و خم دوران سخت به سلامتی عبور و توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.
وزیر ارتباطات روز دوشنبه به منظور حضور در جلسات شورای اداری و افتتاخ و بازدید چند طرح به استان اصفهان سفر کرده است، آذری جهرمی امروز به شهرستان های نطنز و گلپایگان سفر می کند.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.