دراین این یادداشت مرتضی نجفی قدسی با اشاره به سخنان اخیر حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه و افشای نقش یکی از عوامل بانک مرکزی در به هم ریختگی بازار ارز آورده است: بانک مرکزی مبلغ 159 میلیون و هشتصد هزار دلار و همچنین 51 میلیون یورو به فردی داده است تا این ارزها را در بازار آزاد بفروشد و این نمونه بسیار واضحی از خیانت مسئولان بانکی کشور نسبت به بیت المال ، مردم، نظام، انقلاب و کشور است.
وی ادامه داده است: بر اساس اعلام دادستان تهران تعداد سکه های طلای ثبت نام شده توسط بانک ها هفت میلیون و ششصد هزار عدد است و مشخص شده که منبع خرید سکه توسط 30 نفر اول که بالاترین شمار سکه را خریداری کرده اند، سپرده های خارج شده از 6 بانک دولتی و خصوصی است که این موضوع به خوبی بیانگر این است که منشا تمام به هم ریختگی اقتصادی ، عوامل بانک مرکزی و دیگر بانک ها هستند.
نجفی در بخشی از یادداشت خود با انتقاد از اهمال بانک مرکزی در برخورد با موسسه های مالی و اعتباری، افزوده است: اگر بانک مرکزی از همان روزهای اول فعالیت های موسسه های مالی و اعتباری با قاطعیت وارد عمل می شد و جلوی تکثیر آنها را می گرفت و به مردم هم اطلاع رسانی می کرد ما شاهد صدمات سنگین آنها به اقتصاد کشور نبودیم.
یادداشت حاکیست: بانک مرکزی در طول این مدت عملا با موسسه های مالی و اعتباری تبانی می کرد و در حقیقت حیات خلوت آنها شده بودند و ناگاه نظام با معضل بزرگی مواجه شد و هزاران میلیارد تومان سرمایه های مردم که در سپرده های این موسسات مالی بود توسط دست اندرکاران آنها به یغما رفت و دولت مجبور شد بخاطر تائید و حمایتی که از این موسسات مالی و مجوزهایی که هرچند موقت به آنها داده بودند، بیش از 30 هزار میلیارد تومان به مردم بپردازد.
مدیردارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در ادامه این یادداشت بر افشای نام مفسدان اقتصادی تاکید کرده و آورده است: مفسدان اقتصادی تا زمانی که احساس امنیت می کنند این پولها و اموال را پس نخواهند داد مگر اینکه قرار باشد جانشان را بدهند، آنگاه شاید عده ای برای زنده ماندن صورت دارایی ها را عیان کنند، گرچه عده ای آنقدر حرامخوار هستند و مال دوست و مال پرست هستند که شاید تا پای جان هم حاضر به افشای اینگونه اطلاعات نباشند!
در ادامه این یادداشت زمینه سازی فساد در کشور را غیر شفاف بودن مسائل پولی و بانکی دانسته و تاکید کرده است: چرا با مردم شفاف نیستید! قطعا اگر خیانت عوامل بانک مرکزی و دیگر بانک ها در فعالیتهای پولی و بانکی کشور نبود، این به هم ریختگی اقتصادی پدید نمی آمد و پر واضح است هدف غایی آنان به ستوه آوردن مردم و شوراندن آنها علیه نظام است.
در بخش دیگری از یادداشت آورده است: چرا در کشور سوریه که در حال جنگ است و مورد تحریم هم هست و منابع نفتی هم ندارد، ارزش پولش ثابت است ولی ما که در جنگ نیستیم و فقط مورد تحریم بوده و سرشار از منابع انرژی هم هستیم، باید روز به روز ارزش پولمان کاسته شود؟!
این یادداشت با انتقاد از تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی دربی توجهی به حفظ ارزش پول ملی آورده است:
وظیفه ذاتی دولت و بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است و برای این کار باید تیم اقتصادی دولت عوض شوند چرا که این تیم عدم کفایت خود را بارها به اثبات رسانده اند، ولی متاسفانه دولت هیچ اقدامی در جهت تعویض مسئولان اقتصادی نکرد.
یادداشت افزوده است: اقدامات اخیر قوه قضاییه در عمل به توصیه های رهبری معظم انقلاب در جدیت مبارزه با مفاسد اقتصادی موجب امیدواری شده است ولیکن قطعا ابتدای راه است و خواست عموم مردم مبارزه جدی و بی امان با مفسدین اقتصادی و مخصوصا دانه درشت هاست و طبق بیان مراجع عظام تقلید اینها مفسد فی الارض هستند و هیچ راهی جز اعدام آنها نیست و انشاالله اگر روزی شاهد اعدام تعداد قابل توجهی از این مفسدین باشیم قطعا امیدواری مردم به نظام و انقلاب بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه با طرح این موضوع که «هم اکنون نیاز مبرم انقلاب به چند اعدام درست و حسابی است» برخورد قاطع قوه قضائیه و دولت با مفسدان اقتصادی و مسئولان خائن و بی لیاقت خواستار شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.