به گزارش ایرنا، در بخشی از این پیام که توسط نماینده این مرجع تقلید روز پنجشنبه در سالن جلسه های مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) قم قرائت شد، آمده است: کمیته امداد امام خمینی که در چهاردهم اسفند 1357 از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به تدبیر امام راحل عظیم الشان متولد شده، شجره مبارکی است که هدفش کمک به محرومان، مستمندان، نیازمندان و محتاجان بوده و همواره تلاش داشته تا حفره های اجتماعی و شکاف های طبقاتی که به وجود آمده است را بپوشاند.
پیام حاکی است: فعالیت کمیته امداد که با هدف حمایت و پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن ها در اقتصاد تشکیل شده، ارتباط عمیق و مستقیمی با انفاق در قرآن کریم دارد.
پیام ادامه یافته است: اسلام برای کم کردن فاصله های طبقاتی در اجتماع راه های متعددی پیش بینی کرده که از جمله آن ها، پرداخت زکات، صدقات و انفاق است و اگر آحاد مردم در مورد این مساله احساس مسئولیت کنند، چه بسا فقیری در جامعه باقی نماند که نیازمند به کمک باشد.
وی با بیان این که قرآن کریم برای تشویق مردم به انفاق سخنان مهم و ارزشمندی دارد، به آیاتی از سوره بقره اشاره و بیان کرده است: انفاق موجب جلوگیری از انفجار اجتماعی و هلاکت جامعه است و انفاق قبل از این که به نفع محرومان باشد به نفع ثروتمندان است، چراکه با تعدیل این ثروت، اصل ثروت آن ها محفوظ می ماند و بر همین اساس است که امیرالمومنین(ع) می فرماید: «اموال خود را با دادن ذکات حفظ و حراست کنید».
در این پیام اضافه شده است: خداوند در آیه ای دیگر در سوره بقره انفاق را سبب آمرزش گناهان و فزونی اموال می داند و آیات دیگری در سوره توبه حاکی است که انفاق سبب تزکیه نفس و تقرب به پروردگار می شود.
آیت الله نوری همدانی در این پیام خاطرنشان کرده است: در انفاق هیچ چیزی از دست نمی رود، بلکه صدها برابر به دست می آید و موجب نجات جامعه از هلاکت فاصله طبقاتی فقیر و غنی و به عنوان عمل صالح برای انسان در نزد پروردگار ثبت می شود و سبب غفران الهی و افزایش برکات در دنیا و سعادتمندی در آخرت است.
پیام حاکی است: حسن عملکرد مسئولان کمیته در اخذ و نگهداری اموال و صدقات مردم و شفافیت در عمل و صادقانه رفتار کردن با مردم، موجب افزایش اعتماد آن ها که مهم ترین سرمایه برای کمیته امداد است، خواهد شد و دوام توفیقات آنان را بیشتر خواهد کرد.
در پایان این پیام آمده است: اینجانب برای همه خدمتگزاران، خیران، انفاق کنندگان و مددجویان کمیته امداد حضرت امام آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و دوام خدمات و خیراتشان را از درگاه احدیت مسالت می نمایم و برای پیشکسوتان این عرصه، زنده یادان «حاج حبیب الله عسگراولادی» و مرحوم «حاج سید رضا نیری» طلب رحمت و رضوان الهی می کنم.
در آیین جشن توانمندسازی 1300 خانواده تحت پوشش کمیته امداد که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم ترتیب یافت، تعدادی از کارآفرینان برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.