به گزارش ایرنا،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه در تقویم رسمی کتابخانه های بین المللی کشور ثبت می شود.
سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برون سپاری نمایشگاه های زیرمجموعه وزارت خانه گفت: برون سپاری به خوبی در دو نمایشگاه کتاب در قم دیده می شود به گونه ای که بر پا کنندگان اصلی نمایشگاه اتحادیه تعاونی ناشران و انجمن ناشران استان قم بوده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تنها نقش حامی را داشته است.
وی با بیان اینکه قم بیشترین مجوز کتاب دینی را درکشور به خود اختصاص داده است گفت: استان قم به دلیل ظرفیت های گسترده در حوزه چاپ و نشر به ویژه در حوزه دینی میزبان برگزاری این نمایشگاه در کشور است.

**مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم نیز در این افتتاحیه با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه کتاب دینی و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مصلای قدس افزود: در مجموع 474 ناشر با 80 هزار و 450 عنوان کتاب در این نمایشگاه ها حضور دارند.
وی با بیان اینکه درنمایشگاه کتاب دینی 107 ناشر از کشورهای لبنان، عراق، اردن و ترکیه و کتاب هایی از کشور مصر، سوریه و امارات با 27 هزار و 600 عناون کتاب حضور دارد گفت: اکثر این کتاب ها برای اولین بار وارد ایران شده است و در معرض نمایش گذاشته می شود.
سید محمود حسینی افزود: علاوه بر ناشران خارجی، 161 ناشر داخلی و 61 نمایندگی و در مجموع 222 ناشر در قالب کتاب دینی در این نمایشگاه حضور دارد.
وی با بیان اینکه همزمان سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی قم نیز درمصلای قدس برپا شده است گفت: 300 ناشر استان قم برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کردند که به دلیل محدودیت فضای برگزاری نمایشگاه تنها 94 ناشر موفق به حضور در این نمایشگاه شدند.
حسینی اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب استان قم 45 ناشر درحوزه کتاب های عمومی، دانشگاهی، آموزشی، کودک و نوجوان، پزشکی، رومان و ادبیات، 25 هزار و 175 عنوان کتاب را عرضه کرده اند.
پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم تا پنجم اسفند به مدت 10 روز در وسعت 13 هزار متر مربع در مصلای قدس میزبان علاقه مندان است.
7404/ 6133/خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.